Recenzie Girl Online de Zoe Sugg

Titlu: Girl Online
Autor: Zoe Sugg (Zoella)
Nr. pagini: 368
An apariție: 2015
Editură: EPICA

Sub numele de Girl Online, Penny scrie pe blog despre cele mai ascunse sentimente ale ei, despre prietenie, baieti, familia ei ticnita si despre atacurile de panica ce incepusera sa-i domine viata. Cand lucrurile incep sa se inrautateasca, familia ei o ia pe sus si o duce la New York, unde il intalneste pe Noah, un tanar american chipes care canta la chitara. Fara de veste, Penny se indragosteste si surprinde fiecare clipa a trairilor ei in cuvintele scrise pe blog.

Dar Noah are si el un secret. Unul ce ameninta sa-i distruga lui Penny anonimatul si cea mai stransa relatie de prietenie… pentru totdeauna.

„Girl Online” este o carte despre iubire, adolescență, importanța familiei și acceptarea propriei persoane. Este un roman simplist, dar foarte bine scris, sentimentele fiind conturate excelent. Plin de acea notă romantică, de situațiile dificile care dau esență operei și de profunzime, „Girl Online” este acea carte pentru care stai treaz până la trei dimineața ca să o termini, chiar dacă următoarea zi trebuie să fii treaz la ora opt, amuzantă și înduioșătoare, va impresiona orice cititor dornic să vadă o față a primei iubiri.

Penny Porter este o fată de aproape șaisprezece ani care decide să-și facă un blog anonim sub numele de „Girl Online”,unde își exprimă liber sentimentele, este un sprijin permanent pentru persoanele aflate în aceleași situații ca și ea și care se simt singure și neînțelese și prin intermediul căruia primește sfaturi și păreri cu privire la ce e de făcut când se află în impas. Îl are alături de ea pe Elliot, cel mai bun prieten al său și totodată vecinul ei, un băiat homosexual, neglijat de părinții prea ocupați cu munca și care nu îi acceptă orientarea sexuală. Acesta îi va rămâne mereu alături și este singurul care știe de blogul ei.

După ce a suferit un accident de mașină în urmă cu dor câteva luni, Penny suferă de atacuri de panică în fiecare moment stresant sau jenant din viața ei, ceea ce o aduce față în față cu o situație ce ar pune la pământ orice persoană care nu este suficient de puternică. Va reuși oare Penny să treacă peste umilirea la care a fost supusă, peste atacurile de panică și problemele tipice vârstei legate de aspect, integrare și acceptare?
„Doar pentru că majoritatea face ceva nu înseamnă că este și bine.”
Viața ei se schimbă atunci când îl întâlnește pe Noah, de care se îndrăgostește imediat, care îi este alături, o înțelege și alături de care poate să fie în sfârșit ea. Penny este străbătută astfel de dulcele fior al primei iubiri, care o schimbă, o maturizează și modelează și care va reprezenta colacul ei de salvare.

Cartea prezintă extrem de frumos modul în care aceste sentimente noi, puternice și sincere te bulversează, îți dau lumea peste cap și ți-o construiesc înapoi bucățică cu bucățică, dându-i formă și culoare. Iubirea este un sentiment extrem de complex și am rămas surprinsă de modul în care, atât de simplu și concis, autoarea mi-a transmis exact toate sentimentele personajelor, totul fiind expus sub o pătură a inocenței și a misterului, ceea ce a făcut tot cu atât mai sincer și profund.
„Pentru că atunci când găsești pe cineva care te place așa cum ești tu, iar tu îl placi așa cum e el, trebuie să faci tot ce îți stă în putință ca să nu îl pierzi.”
„Când plângi în fața cuiva, când îți dezvălui cea mai vulnerabilă latură a ta, înseamnă că ai mare încredere în acea persoană. E atât de bizar pentru că, deși nu știu multe despre el, la un nivel mai profund simt că îl cunosc dintotdeauna. Oare asta vor să spună cei care vorbesc despre faptul că și-au întâlnit sufletul pereche?”
Prietenia și familia reprezintă piloni deosebit de importanți în ceea ce privește dezvoltarea unui tânăr, iar prin acest roman, autoarea reușește să pună pe hârtie toate aspectele, plăcute și mai puțin plăcute, legate de aceste două teme, totul fiind pus în antiteză și conturându-se astfel exact mesajul transmis.

Sinceră să fiu, cartea nu îmi trezea sub nici o formă acea dorință, acea sete de lectură, iar titlul m-a făcut să am așteptări foarte mici, ceea ce bineînțeles a fost o judecată greșită. Cartea merită clar o șansă. Este extrem de amuzantă, te va face să râzi, să plângi poate și să conștientizezi cât de importante sunt de fapt persoanele de lângă tine, care îți sunt mereu alături și ar face orice pentru tine, care compun acel totul
„E atât de greu să pun în cuvinte ceea ce simt. Cel mai bine ar fi să spun că atunci când sunt cu el, simt că am întâlnit perechea potrivită.”