Recenzie Evernight de Claudia Grey

Titlu: Evernight
Autor: Claudia Gray
Nr. pagini: 350
Editura: Leda
Anul apariţiei: 2012


          Cartea prezinta povestea unei adolescente, Bianca Olivier, care este fortata sa se mute la un liceu ciudat deoarece parintii ei sunt angajati ca profesori. Cand ajunge la noua sa scoala, Bianca se simte singura, inconjurata de adolescenti care se comporta bizar. Vrea sa fuga de la liceu, dar il intalneste pe Lucas Ross, un elev nou, chipes, inteligent, ce nu se lasa intimidat de ceilalti. Este iute din fire, intrand in conflicte cu mai multi baieti din liceu. El o avertizeaza in legatura cu pericolele din jurul ei si ii spune ca el insusi este periculos. Lucas este mereu invaluit in mister si ne da senzatia ca ascunde multe. Bianca observa ca ei au multe in comun si chiar daca Lucas o respinge la inceput, cei doi se indragostesc. La academie Bianca isi face prieteni, dar si cativa dusmani. Bianca trece prin multe alaturi de Lucas si prietenii ei, descoperind ca toti cei din jurul ei au secrete, chiar si Balthazar, unul dintre cei mai apropiati prieteni ai ei. Bianca afla ca si Lucas are un secret, care o face sa se intrebe de partea cui vrea sa fie si sa puna la indoiala iubirea ei pentru Lucas si loialitatea fata de parintii ei. Cei doi infrunta o serie de pericole si fiinte supranaturale luptandu-se pentru iubirea lor, aparent imposibila. 
         Vampirii sunt o tema foarte des intalnita in cartile Fantasy si deja multe carti cu vampiri sunt copiile altor carti, rescrise cu alte cuvinte. Aceasta carte este foarte interesanta si pastreaza misterul si suspansul pana la sfarsit, aducand o perspectiva noua asupra supranaturalului.  

"O sa te feresc de orice pericol, i-am jurat. Pana si de mine insami."-Bianca Olivier


         Mi-a placut felul in care sunt scrise cartile, atat organizarea actiunii cat si stilul scriitoarei. Actiunea este captivanta si usor de urmarit iar descrierile ajuta cititorul sa ajunga intre zidurile liceului Evernight si sa traiasca alaturi de elevii de acolo fiecare moment fericit si fiecare moment trist. Personajele au fost foarte reale, cel putin pentru mine. Bianca e eroina timida, dar care face mereu ceea ce e corect si care isi depaseste limitele pentru a obtine ceea ce vrea. Lucas e curajos si puternic. E acolo pentru fata pe care o iubeste si nu renunta la ea. Bianca descopera ca toata lumea are secrete, chiar si ea.

          Recomand aceasta serie din toata inima, mai ales daca sunteti fani ai vampirilor si a paranormalului. Este o lectura placuta si m-a ajutat sa ma relaxez intr-o perioada in care eram stresata.

"Ea e singurul lucru care il face fericit, care-i apartine cu adevarat."-Lucas Ross

37 de comentarii:

Mirela Barbalata spunea...

Pare interesanta cartea :)
Inca nu am citit acest gen dar tot imi fac curaj :)

Narcisa Clipa spunea...

Singura serie cu vampiri pe care am citit-o este Twilight. Mi-a placut pe atunci, insa nu stiu daca m-ar mai atrage asa mult cartile de genul acesta.

marcovici anca-georgiana spunea...

Am citit cartea si mi-a placut! Visatoarea nu am citit-o inca!

Diana Cirstea spunea...

Este o carte foarte frumoasa care m-a captivat de la inceput. Sper sa o citesti si sa revii cu o parere. :)

Diana Cirstea spunea...

Iti recomand Academia Vampirilor si Vampirii Sudului. Iti vor placea cu siguranta.

Diana Cirstea spunea...

Sper sa o citesti in curand. Mie mi-a placut foarte mult. Bianca trece prin multe si nici Lucas nu e mai prejos.

alexa ioana spunea...

si mie mi-a placut Academia vampirilor, mult mai mult decat Twilight, desi pot spune ca Twilight este seria mea de suflet. Vampirii sudului este la fel de interesanta, mai putin personajul principal feminin, e cam..meh :)))

Narcisa Clipa spunea...

Nu cred ca o sa imi iau seria. Am incercat de curand o carte cu vampiri si mi-am dat seama ca acest subiect nu ma mai atrage.

Narcisa Clipa spunea...

Acest comentariu a fost eliminat de autor.

alexa ioana spunea...

Evernight nu am citit-o, nici nu cred ca am de gand sa o fac, in schimb imi place coperta foarte mult :D

Diana Gabriela spunea...

Nu stiu daca o citesc..

Diana Gabriela spunea...

Ideea cartilor cu vanpiri mi se pare prea folosita!

alexa ioana spunea...

intr-adevar, exista multe carti cu vampiri, unele scrise chiar si de autori romani, insa nu conteaza foarte mult ca sunt cu vampiri (desi mie imi par niste fiinte supranaturale super :P), ci modul in care este scrisa cartea, actiunea si complexitatea, carcateristicile personajelor. sa nu fie plictisitoare sau copiate :D

Narcisa Clipa spunea...

Si eu sunt de aceeasi parere. La fel si in cazul celor cu varcolaci.

alexa ioana spunea...

trebuie sa incerci cartile fantasy, sunt absolut superbe ! dar trebuie sa stii sa alegi cartile, pentru ca da, multe sunt de umplutura

Narcisa Clipa spunea...

Exista o multime de carti din acest gen. Unele sunt foarte bune.

Nicoleta Gaciu spunea...

Fata bună ,băiat rău ,vampiri ,adolescenţi -genul de poveste care pe mine personal mereu mă atrage (tot ce ţine de supranatural şi mister e perfect pt mine ) N.am citit.o dar sper să o fac cat mai curând pt că m.ai facut curioasa :)

alexa ioana spunea...

in cazul cartilor cu varcolaci, nu pot sa spun ca am citit prea multe, dar singura care mi-a placut a fost seria Femei din lumea de dincolo de Kelley Armstrong - Luna plina, A doua luna plina si Magie de doi bani. astea trei au fost traduse, dar sunt mult mai multe volume. este si un serial, Bitten, foarte fain si povestea nu e cu adolescenti - un punct in plus, m-am saturat de cele cu adolescenti :d

Narcisa Clipa spunea...

De Kelley Armstrong am citit trilogia "Fortele raului absolut" si mi-a placut extrem de mult. Iti recomand toata seria. :)

alexa ioana spunea...

si pentru mine la fel, ador cartile cu supranatural si mister, dar sa nu mai aud de triunghuri amoroase sau adolescenti nehotarati. prefer cartile fantasy cu adulti sau macar niste persoanje diferite, unice, hotarate

alexa ioana spunea...

nu am mai atrag povestile atat de des intalnite. ce, nu putem avea si o carte cu un baiat bun si o fata rea? :))) sau altceva...mai atipic? :P

Ioana Andreea spunea...

Este o carte frumoasa. AM citit primul volum si intentionez sa continui seria!

Ioana Andreea spunea...

Si eu consider la fel...deja nu mai este nimic original...

Ioana Andreea spunea...

Corect! Mereu este la fel...

Ioana Andreea spunea...

Este foarte frumos la aceasta carte ca este intr=o oarecare masura originala!

alexa ioana spunea...

ma bucur ca esti de acord cu mine :)

sunt curioasa ce fiinte supranaturale se vor mai inventa, sau ce va mai aprea nou in materie de carti. unele idei au tot fost folosite si refoloiste in majoritatea aparitilor. vrem si ceva nou, aparte !

alexa ioana spunea...

hmm, poate am sa ii dau si eu o sansa.

alexa ioana spunea...

nici nu prea mai are cum sa fie vorba de originalitate 100%
au fost epuizate cam toate ideile

alexa ioana spunea...

toate recenziile fetelor sunt grozave :)

alexa ioana spunea...

*ni se potrivesc, am vrut sa spun
aici gasesti cam toate genurile, pentru toate gusturile

Ioana Andreea spunea...

Este scurt si daca nu iti place, abandonezi seria

Ioana Andreea spunea...

Da...si eu...Au fost vamipri, varcolaci, zombi, dragoni, fantome, ce urmeaza?!

Ioana Andreea spunea...

Un om cu 2 capete si 3 picioare...

Ioana Andreea spunea...

Vampirii sudului nu mi-au placut deloc...

Ioana Andreea spunea...

Nici eu nu am citit decat primul volum..

Nicoleta Gaciu spunea...

Şi Dureroşii din Labirintul-Evadarea de James Dashner !Mi se par creaturi diferite faţă de cele obisnuite!!

Simona Stavar spunea...

Nu fac ceva rau, daca mai trec un titlu in Wishlist, nu ? :)))