Recenzie Cei 100, de Kass Morgan

Titlu: Cei 100
Autor: Kass Morgan
Nr. pagini: 272
Editura: Nemira
Anul apariţiei: 2015
Disponibl aici !

"Dupa un razboi nuclear devastator, omenirea traieste in nave spatiale, departe de suprafata radioactiva a Pamantului. 100 de adolescenti delincventi sunt trimisi intr-o misiune periculoasa: trebuie sa recolonizeze planeta. Ar putea fi a doua sansa la viata sau... o misiune sinucigasa.
Clarke a fost arestata pentru tradare si e bantuita de propriul trecut. Wells vine pe Pamant pentru fata pe care o iubeste, dar oare ea il va ierta? Bellamy vrea sa-si apere sora. Glass a ajuns iar pe nava, dar acolo viata e la fel de periculoasa ca pe Pamant.
Cei 100 trebuie sa lupte pentru viata intr-un tinut salbatic. Nu era in plan sa fie eroi, dar s-ar putea sa fie ultima speranta a omenirii."






*Recenzie*

       Am citit aceasta carte pe nerasuflate si mi-a placut foarte mult. Sper sa conving cat mai multe persoane sa o citeasca pentru ca merita! Cei care ati citit-o puteti confirma si chiar va rog sa o faceti intr-un comentariu!
          Nu stiu daca ati observant dar majoritatea romanelor SF au ceva in comun… Planeta noastra este distrusa intr-un fel sau altul. Depinde de carte, supravietuitorii ori sunt pe alta planete, ori se adapostesc in ultimele locuri sigure pe Pamant, ori pe nave, ca si in “Cei 100”. Aceasta carte, a avut ceva special care m-a determinat sa ma atasez de ea.

„Era uimitor cum se schimbă totul în jur în decursul unei zile. Dimineaţa, totul era clar şi proaspăt. Chiar şi aerul avea ceva, un soi de claritate. Totuşi, după-amiază, lumina se îmblânzea, iar culorile se domoleau.

           Actiunea romanului se desfasoara pe 2 planuri, in prezent si in trecut, fiecare capitol avand cate o scena din prezent, pe pamant, unde conflictele devin mai intense si pe nava, in trecut, avand posibilitatea sa aflam secrete adanc ascunse. Capitolele sunt scrise avand in plan central unul dintre personajele Wells, Clarke, Bellamy si Glass, care este pe nava, fiind persoana care ne tine la curent cu ce se intampla pe nava. In total, cartea Numara 35 de capitole, unele scurte si altele mai lungi. Lectura este usor de parcurs, cititorul avand posibilitatea de a termina cartea intr-o singura zi. Ceea ce nu mi-a placut este faptul ca se intampla prea multe lucruri in prea putine paginii, ritmul alert, dand impresia ca autoarea a facut economie de resurse (hartie) exact ca pe nava din roman.
          Personajele acestei carti sunt un punct forte al acestei carti deoarece sunt create cu multa maiestrie, facand cititorii sa se indragosteascade ele. Dintre cele peste o suta de personaje, doar 4-5 sunt bine conturate, celelalte, nefiind puse in plan central. Eu, personal, l-am apreciat pe Bellamy, care a pus dragostea pentru sora sa inaintea propriei sigurante, el incercand sa o protejeze pe tot parcursul cartii. In aceeasi situatie este si Wells, care desi pare rasfatat si incearca sa preia conducerea, totusi s-a dus pe pamant doar pentru a fi cu fata pe care o iubeste, Clarke, ceea ce nu am trecut cu vederea. Aceasta are o personalitate care nu prea m-a imprsionat. Desigur, face tot ce ii sta in puteri pentru a salva pe toata lumea, este inteligenta, curajoasa dar nu este chiar personajul meu favorit. Glass, pe de alta parte,este tipul de personaj pe care il apreciezi din primele pagini pentru sacrificiie care le face pentru Luke, un baiat de clasa inferioara. Toate personajele au ceva in comun: au comis cate o infractiune si au avut o viata grea. Cam toate au tresaturi demne de admirat dar si defecte, dovedind ca nimeni nu este perfect. Aceasta carte este prima pe care o citesc si indragesc toate personajele.

    "Clarke simtea ca se topea in bratele lui, pierduta in sarut. Bellamy avea gust de bucurie, iar bucuria avea un gust mai bun pe Pamant."

          Consider ca unul dintre punctele slabe este ca se pune accent prea mult pe relatiile dintre adolescenti, acestea substituind detalii despre actiune si avand in vedere dimensiunile romanului, nu cred ca a fost o idee stralucita. Este minunat ca stim si noi ce simt personajele, pentru ca astfel le cunoastem mai bine, sa nu ma intelegeti gresit, mi-a placut asta, insa trebuie sa existe un anumit echilibru.
          Suspansul, care te insoteste la fiecare pagina, aventurile minunate ale protagonistilor,  intorsaturile de situatie, alternarea momentelor triste, indurerate, cu cele fericite, personajele dragute, fac un roman extraordinar, al carui sfarsit te lasa cu o mare curiozitate si pentru ca finalul lasa toate personajele in situatii critice, iti da sperante si dorinta de a citi si cartea a doua 
       "Sumbru si fascinant... O combinatie de Împăratul mustelor, Un cântec străbate lumea si Jocurile foamei"

59 de comentarii:

Narcisa Clipa spunea...

Din pacate nu am citit cartea inca, dar planuiesc sa o fac. Mi se pare ca are un subiect diferit fata de cartile citite pana acum. Sper sa mi-o iau cat mai curand.

alexa ioana spunea...

singura distopie care mi-a placut enorm este Jocurile foamei. de aceasta carte nu stiu ce sa spun, am auzit mai mult pareri negative despre ea...

AN MA spunea...

Frumos, bine zici despre relațiile cu adolescenți

Anonim spunea...

Se pare ca este interesanta din punctul de vedere al interactiuni personajelor. Dar actiunea carti? Cred ca voi incerca sa imi fac singura o parerea, atunci cand voi avea ocazia sa o citesc.

Nicoleta Gaciu spunea...

N.am citit cartea.Încă ,pt că de mult timp am auzit de ea dar n.am reuşit să mi.o iau .Sper să fac rost de ea cat mai curând pt că m.ai convins cu recenzia ta :) si e şi pe gustul meu (aventură ,Sf ,adolescenţi )

Narcisa Clipa spunea...

Si "Divergent" este o distopie foarte buna.

radu catalina spunea...

Nu ma pasionează SF ul...dar aceasta pare foarte intrtesanta. Sper sa o citesc curand ;)

alexa ioana spunea...

da, parca am auzit cum ca serialul ar fi putin mai bun in comparatie cu cartea. cat despre Divergent, am citit primul volum si am vazut primul film si ambele m-au lasat rece.

Narcisa Clipa spunea...

Eu zic sa ii mai dai o sansa seriei Divergent.

Narcisa Clipa spunea...

Nici eu nu sunt pasionata de SF, dar cred ca aceasta carte imi va placea.

alexa ioana spunea...

poate intr-o buna zi..mai indepartata, ce-i drept :P daca nu mi-a placut din prima, slabe sanse sa ma atraga pe urma. am aflat si cum se termina trilogia :)) desi nu am urmarit asta in mod special
iar la filme chiar nu m-as uita, am vazut primul film si nu mi-a placut deloc, actorii foarte slabi...except Maggie Q, preferata mea datorita serialelor Nikita si Stalker <3

alexa ioana spunea...

eu greu ma ating de o carte SF. de curand am facut o exceptie, cu Regina zapezior aparuta la ed. Nemira. in rest...nu prea.

alexa ioana spunea...

asa ma gandeam si eu/ am auzit si eu...actiunea ar cam lipsi, plus ca personajele sunt cam imature si nu se comporta adecvat in situatile de supravietuire

alexa ioana spunea...

pe mine coperta ma atrage cel mai mult:))))

Mirela Barbalata spunea...

Frumoasa recenzia.
Nu prea ma atrage cartea :)

Ioana Andreea spunea...

Mi-a placut mult recenzia voastra reusita!

Ioana Andreea spunea...

AM citit primul volum si mi-a placut la nebunie.

Ioana Andreea spunea...

Este o carte minunata! Jocurile foamei nu se compara cu ea...

Ioana Andreea spunea...

Am citit cartea si adevarul este ca dupa ce ajung pe pamant, prea multa actiune nu este...

Narcisa Clipa spunea...

Cate volume sunt in total?

Narcisa Clipa spunea...

O sa il citesc si eu candva. :)

Narcisa Clipa spunea...

Dupa cate stiu, cartile fantasy nu prea va atrag.

Narcisa Clipa spunea...

Totusi merita sa le acordati o sansa.

Narcisa Clipa spunea...

O sa ma uit si eu la serial candva.

Narcisa Clipa spunea...

Am auzit de aceasta carte. O pun pe lista.

Ioana Andreea spunea...

Dar mai este unul in engleza...

Ioana Andreea spunea...

Dap...

alexa ioana spunea...

este o carte foarte voluminoasa si putin cam greu de inteles, este complexa, dar nu imi pare rau ca am citit-o, chiar mi-a placut.

alexa ioana spunea...

sigur o sa apara cat de curand la editura :)

alexa ioana spunea...

pentru mine tot Jocurile foamei ramane the best. are actiune cat cuprinde, personaje incredibile, pana si filmele s-au ridicat la steptarile fanilor din intreaga lume !

alexa ioana spunea...

dupa parerea mea, cartile fantasy nu sunt doar simple carti fantasy. au anumite dedesubturi si trateaza teme si probleme cu care ne confruntam in viata de zi cu zi, chiar daca poate pare greu de crezut.

alexa ioana spunea...

din cate stiu a fost publicat de curand la editura. si sigur nu mai dureaza mult si apare si cel de-al treilea volum :)

Narcisa Clipa spunea...

Mereu mi-a placut sa imi iau carti care au pe coperta posterul filmului sau serialului.

Narcisa Clipa spunea...

E scrisa foarte bine, te tine in suspans pe parcursul tuturor celor 3 volume.

Narcisa Clipa spunea...

Cu filmele am ramas in urma.

Narcisa Clipa spunea...

Cand o sa mai am bani si eu mi-o iau.

Narcisa Clipa spunea...

Nu prea imi place sa citesc ceva si sa astept pana la urmatorul volum.

Narcisa Clipa spunea...

Cartile fantasy sunt preferatele mele.

Narcisa Clipa spunea...

Abia astept sa vad ce carti o sa mai descopar.

Narcisa Clipa spunea...

Acest comentariu a fost eliminat de autor.

Narcisa Clipa spunea...

Al doilea a aparut de curand din cate stiu.

alexa ioana spunea...

mie nu prea, strica farmecul volumului. daca vad chipul actorului pe coperta, chiar ma deranjeaza, pentru ca prima oara cartea a aparut, mi-am facut o idee despre personaj, mi l-am inchipuit intr-un fel..apoi, cu ocazia ecranizarii, m-au "obligat" ei sa vad un persoanj diferit fata de ce imi imaginasem eu prima oara cand am citit cartea

alexa ioana spunea...

plus ca daca este vorba de o serie, se duce estetica volumelor pe apa sambetei :))

alexa ioana spunea...

imi place ca toate volumele sa arate la fel si sa aiba aceeasi marime, ca sa arate frumos in biblioteca

alexa ioana spunea...

nu cred ca vor mai aparea multe distopii care sa atinga perfectiunea trilogiei The hunger games

alexa ioana spunea...

pana si filmele au fost nesperat de reusite. o adevarata desfatare pentru fanii Suzanne Colins

alexa ioana spunea...

si nu numai. daca stau sa ma gandesc, multi dintre cei care au vazut filmele nu citisera cartile, dar apoi, tocmai pentru ca ecranizarile au fost atat de bune, au resuit sa ii faca pe acestia sa citeasca si cartile

alexa ioana spunea...

asta inseamna sa faci ceva cu adevarat reusit cap-caoda: carti,ecranizare. nu doar de dragul incasarilor obtinute la cinema, de pe urma cartilor scrise de un scriitor renumit. iar cand te duci la film iti vine sa iti dai pumni, pentru ca ai impresia ca si-au batut joc de carte si de autor

alexa ioana spunea...

ti-o recomand, daca crezi ca ai rabdarea necesara sa o citesti pana la final. eu am avut si nu regret.

alexa ioana spunea...

da, al doilea a aparut deja de ceva timp.

alexa ioana spunea...

noi ne refeream la al treilea, iar eu spuneam ca sigur o sa fie tradus cat de curand la editura.

alexa ioana spunea...

mie imi e greu sa leg intre fantasy si politiste/thrillere. dar citesc cam orice gen, atat timp cat cartea este scrisa bine si ideile sunt cat de cat originale

alexa ioana spunea...

la cat de multe carti apar pe banda rulanta..chiar nu ma deranjeaza daca se face o mica pauza intre pulicarea volumelor unei serii. ca am cu ce sa ma tin ocupata :))

alexa ioana spunea...

iar asteptarea este si mai palpitanta si ma face sa ma gandesc la volumul pe acre l-am citit si la ce se poate intampla in continuare.

alexa ioana spunea...

sigur vom avea parte de surprize frumoase din partea fetelor de pe blog :) in special eu astept cu nerabdare o anumita recenzie :D

alexa ioana spunea...

poate si eu, dar ma mai gandesc
nu sunt sigura ca ar fi pe placul meu

alexa ioana spunea...

dar ma tem ca mi-am format deja o parere, cu mult ianinte sa citesc aceasta recenzie, si nu este tocmai o parere buna :))

Miss Antonita spunea...

Voiam sa ma apuc de serial, dar am zis sa citesc cartile inainte. Multumim de recenzie :)

maria ancuta spunea...

ambele volume sunt foarte frumoase,iar de serial nu mai vorbesc il ador