Recenzie Biblia pierdută, de Igor Bergler

Titlu: Biblia Pierduta
Autor: Igor Bergler
Nr. pagini: 556
Editura: Rao
Anul apariţiei: 2015
Disponibil aici !

"Trei crime macabre îi schimbă planurile profesorului Baker de la Universitatea Princeton aflat la Sighişoara pentru o conferinţă de istorie. Cea mai controversată figură a Europei de Est, Vlad Ţepeş, a finanţat un proiect ambiţios care avea sa schimbe faţa întregii lumi. Proiectul: multiplicarea unui mesaj menit a fi descifrat doar de anumiţi iniţiaţi. În 1455 codul este ascuns în prima lucrare tipărită vreodată: Biblia B42 cunoscută şi ca Biblia lui Gutenberg. O adevărată odisee cuturală care îmbină desăvârşit momente de umor fin, episoade de suspans autentic, mesaje ascunse şi coduri secrete minuţios construite, cartea eveniment a anului captivează de la prima propoziţie şi oferă o experienţă literară de neegalat."

*Recenzie*
Tema aleasă de autor este foarte complexă şi se referă la manipulare, conspiraţie şi istorie, elemente pe care le întâlnim şi în romanele altor autori celebri precum Dan Brown şi Steve Berry. Multe persoane consideră că Biblia pierdută este o copie, însă Igor Bergler se distinge de ceilalţi autori prin folosirea elementelor de istorie naţională (figura lui Vlad Ţepeş, Sighişoara, Biblia lui Gutenberg, mitul lui Dracula) care îl individualizează în mod cert
Pe măsură ce înaintează în cercetările lor, profesorul şi agenta reuşesc să meargă pe firul istoriei urmând o serie de indicii şi deslusimd mistere. Aventurile celor 2 le puteţi lectură, cumpărând Biblia pierdută!

"Deschise ochii, dar ochii nu se deschiseră. Mai încercă o dată. Pleoapele păreau că se mişcă. Dar nu se întâmplă nimic."

Acţiunea este prezentată amplu, pe mai multe planuri, detaliat , însă fără a plictisi cititorul. Autorul introduce în conţinutul cărţii mai multe date istorice reale, care se combină în mod reuşit cu ficţiunea.

Personajul principal al cărţii este Charles Baker. Acesta este bine conturat şi se dovedeşte a fi amuzant, deoarece deseori se autoironizează şi replicile sale au tentă umoristică. Pe parcursul cărţii el adoptă un aer de superioritate faţă de celelalte personaje deoarece se consideră mai inteligent decât ei. Toate personajele sunt prezentate în momentul în care intră în scenă astfel încât cititorul îşi formează imediat o imagine corectă a acestora.

Christa Wolf ne duce cu gândul la Sophie Neveu din cartea “Codul lui Da Vinci” prin abilitatea şi logică cu care analizează indiciile. Identitatea personajului negativ este dezvăluită cititorului la finalul cărţii, deşi Charles încă nu este sigur de aceasta.

Punctul tare al cărţii este în primul rând tema -teoria conspiraţiei, un subiect actual, spumos, care te ţine cu sufletul la gură şi care îţi stimulează deopotrivă nevoia de acţiune şi dorinţa de a îţi folosi imaginaţia până la extrem. Intriga desăvârşită, cu personaje credibile, inteligente şi complementare, ritmul susţinut care nu-ţi permite să abandonezi planul epic, schimbarea locaţiilor şi păstrarea constantă a suspansului , fac din această carte un bestseller care se adresează, indiferent de vârstă, cititorului inteligent, cult, iniţiat şi dornic de a descoperi noi mistere.

”Un puzzle de o inteligenţă diabolică. Cea mai bună carte despre conspiraţii din ultimii ani”
”Arta suspansului lui Dan Brown întâlneşte cultura enciclopedică şi umorul lui Umberto Eco”


36 de comentarii:

Narcisa Clipa spunea...

Imi doresc de ceva vreme sa imi iau cartea, dar mi se pare putin cam scumpa. Pana cand portofelul meu va fi mai generos voi mai avea de asteptat. Felicitari insa pentru recenzie, mi-a placut. :)

Onisim Pînzariu spunea...

Deci o cumpar. Imediat ce fac rost de nidte banuti! <3

Narcisa Clipa spunea...

Am gasit-o in sfarsit la o reducere semnificativa. O iau de indata ce mai fac rost de niste bani.

Diana Gabriela spunea...

Am citit toate cartile scrise de Dan Brown, deci cred ca o sa citesc si aceasta carte pentru ca imi place foarte mult acest stil.

Diana Gabriela spunea...

Mai ales faptul ca e scrisa de un autor roman ma atrage.

Diana Gabriela spunea...

Incerc sa citesc cat mai multe carti scrise de romani.

alexa ioana spunea...

este cam scumpa, dar e si ditamai "totemul" :))) cred ca e mai voluminoasa si decat Codul lui DaVinci

alexa ioana spunea...

si eu la fel, sunt pasionata de autorii romani si incerc sa citesc cat mai mult din ce scriu ei si sa descopar noi stiluri

alexa ioana spunea...

eu ti-l/ vi-l recomand pe Oliviu Craznic, scrie fantasy/gothic si este cel mai bun autor roman dupa parerea mea

Narcisa Clipa spunea...

Cam asta vreau sa fac si eu de mult timp numai ca banutii parca fug de mine. :))

Narcisa Clipa spunea...

Eu nu am citit inca Dan Brown, dar cartea aceasta mi se pare chiar foarte interesanta.

alexa ioana spunea...

sunt foarte multi romani talentati, iar asta este doar inceputul, din cate imi dau eu seama. si mai multi se vor remarca in viitorul apropiat

Nicoleta Gaciu spunea...

Sunt abia la jumatate acum dar e fabuloasă ,incredibilă şi merita citită mai ales de cei înnebuniţi dupa crime şi mister (la fel ca mine ).Igor Bergler parcă e germanul lui Dan Brown în ceea ce priveste modul de scriere al cărţilor .Pe amandoi îi iubesc şi imaginaţi.va dacă ar colabora într..o bună zi şi ar scrie o carte împreună!Omg !!Va fi legendă !! Nu se ştie dacă se va adeveri dar măcar sper să se intample ;)

alexa ioana spunea...

eu iti recomand romanul "si la sfarsit a mai ramas cosmarul", mi-a palcut enorm de mult.

alexa ioana spunea...

cartile voluminoase imi plac, dar numarul asta mare de pagini e cu dus si intors :))) depinde foarte mult daca povestea este buna si te tine in suspans, am mai nimerit unele "biblii" in care imi venea sa imi tai venele de cat de plictisitoare erau unele pasaje/capitole.

Narcisa Clipa spunea...

Am comandat azi pentru o prietena toata seria de Dan Brown. O sa o citesc si eu.

alexa ioana spunea...

lectura placuta si sa ne spui cum ti s-a parut dupa ce o termini pe toata :)

alexa ioana spunea...

eu am citit doar Codul lui DaVinci, Simbolul pierdut si o parte din Ingeri si demoni (era pdf si nu ma impac bine cu pdf-urile).
apropo, abia astept ecranizarea de la Ingeri si demoni :d

Ioana Andreea spunea...

Mie mi-a placut mult, sunt curioasca ce parere ai avut...

Ioana Andreea spunea...

Este o carte superba. CHiar daca nu iti place acest gen, vei adora cartea!

Ioana Andreea spunea...

Cand am citit recenzia (in urma cu o luna) m-ati convins sa oumpar si acum nu regret...

Ioana Andreea spunea...

Am luat-o foarte ieftin, pentru ca erau reduceri si este destul de voluminoasa..m-a tinut o saptamana..

Ioana Andreea spunea...

Daca o prinzi la reducere, este chiar ieftina!

Ioana Andreea spunea...

Iti recomand Ingeri si demoni si Enigma reginei de Dan Brown si Seve Berry daca iti plac aceste carti...

Ioana Andreea spunea...

Buna! Ingeri si demoni a fost ecranizat in urma cu mai mult timp..

Ioana Andreea spunea...

Parca prin 2010 sau chiar mai repede. Este super! Ca si cartea!

Ioana Andreea spunea...

Si eu citesc dar aceast acrte este cea mai buna scrisa de un roman!

alexa ioana spunea...

si eu recomand Steve Berry, am citit vreo doua carti scrise de el si sunt super bine scrise si documentate

alexa ioana spunea...

inseamna ca am incurcat ecarnizarile. stiu ca trebuie sa iasa un film dupa o carte de-a lui Brown, dar nu mai stiu care :)))

alexa ioana spunea...

si mie mi-a lasat impresia asta, ca este cam lungita si pe alouri plictisitoare, dar tot vreau sa o citesc.

alexa ioana spunea...

vorbesc din perspectiva celor care au citit-o deja, bineinteles :) cam asta au spus toti..

alexa ioana spunea...

nu am citit-o, dar atunci cand o sa am ceva bani am sa mi-o cumpar. pare super interesanta !

Ioana Andreea spunea...

Pai adevarul este ca nu ai ce sa pui in atatea pagini, indiferent ce actiune este...

Ioana Andreea spunea...

Si voi citi si simbolul pierdut

Ioana Andreea spunea...

Imi va placea ca citit despre ea!

Simona Stavar spunea...

De cand a aparut tot sunt cu ochii pe volumul asta :)) Suna atat de interesaaaaant <3 <3