Recenzie Mai mult ca Perfectul de Aivi Dal

Titlu: Mai mult ca Perfectul 
Autor: Aivi Dal
Nr. pagini: 152
An apariție: 2018 
Editură: Paralela 45 
Disponibilă aici
Simți că ai ajuns la capătul puterilor? Că nu mai poți continua lupta? Că soarta ți-e potrivnică? Că școala e cel mai rău lucru care ți se putea întâmpla? Orele îți par prea lungi, pauzele prea scurte, temele prea multe? Părinții repetă obsesiv „Mai întâi lecțiile!“? Nu mai vezi nicio ieșire? Crezi că închisoarea asta care îți chinuie simțurile și-ți încătușează visele e pe viață?
Ei bine, nu!

„Vai, pisi, ai jurat că asta rămâne între noi.“ Lili Pufoasa

„Și acum să-l invităm la tablă pe domnul Perfect.“ Profu’ de mate

*Recenzie* 

"Mai mult ca Perfectul" este o carte ce ne prezintă într-o manieră comică viața unui elev de gimnaziu, ce se autocaracterizează ca fiind "Perfect". Acesta este prins la mijlocul "războiului" dintre teme și distracție. Ei bine, nu ar fi fost primit titlul de "Mai mult ca Perfect" dacă nu ar fi putut găsi soluții mai mult sau mai puțin bune pentru situațiile de zi cu zi, nu?
"La școală ignoranța profilor e fără limite. Dacă refuz să învăț pe de rost tot ceea ce predau, sunt superficial, imatur și dezordonat. Daca nu vreau să citesc cărți de acum o sută de ani, mi se spune că fac parte dintr-o lume agramată, decăzută moral și spiritual."
Este pus la încercare de circumstanțe specifice vârstei, dar le face față cu brio prin metode amuzante. Sperând că vor putea să afle subiectele tezei la matematică, clasa se organizează în grupe de câte trei elevi care "fac meditații" la "profu de mate". Aceștia descoperă unde este ținut subiectul, dar nu pot trece de animalul fioros de companie al acestuia...o broască țestoasă de dimensiuni mari ce i-a speriat pe toți. Ați fi ghicit? 

Ne este prezentată o situație reală, tipic adolescentină, din păcate dureroasă:
"Vă spun eu: nimic nu se compară cu asta. Dacă nu ai like, nu exiști! Prin urmare, cu câteva zile înainte să postezi te străduiești să dai like-uri în stânga și în dreapta așteptându-te ca ei să-ți întoarcă favoarea. (...) Apoi postezi și verifici telefonul din cinci în cinci minute"
Întâmplările sunt inspirate din realitate și se pot desfășura în viață de zi cu zi. Mi-a plăcut limbajul clar și obiectiv, cuvintele curgeau de la sine și nu am fost nevoită să citesc același paragraf de doua ori datorită termenilor obișnuiți. Personajele mi-au adus aminte de mine, cu defecte și calități, și de felul în care și eu la randul meu căutăm metode pentru a "fenta" profesorii în școala generală. M-au făcut să mă revăd cu puțin timp în urmă, în clasa a 8 a, în pragul examenului de evaluare națională pe care, sinceră să fiu, nimeni nu l-a luat de bun la început, când căutăm metode de a ne distra și a scăpa de tensiune și stres.
"Am luat o coală de hârtie și mi-am scris propriul manifest: O să invit o fată la mall. O să fiu morocănos, dacă asa am chef. O să râd, dacă și când o să am chef. O să citesc, o să cânt, o să alerg!"
Cartea este precum o gură de aer pentru cei ce se simt ținuți în lanțuri de societate și vor o pauza de la realitatea mohorâtă și plictisitoare. O lectură plăcută și relaxantă ce te va fermeca repede. 




Abonează-te la blog!
Înscrie-te pentru a primi prin Email toate recenziile, interviurile, concursurile şi orice articol scriem noi pe blog. Dacă nu îţi place, te poţi dezabona ulterior.

Un comentariu:

Gabriela spunea...

Pare foarte interesantă. De mult timp nu am mai citit cărți de genul acesta (gen Jurnalul unui puști). Va fi relaxant citind o carte de genul acesta, deci o adaug pe listă. ^-^