Recenzie Zece negri mititei, de Agatha Christie

Titlu: Zece negri mititei
Autor: Agatha Christie
Nr. pagini : 253
Editura: Rao
Anul apariţiei: 2014
Disponibil aici !
„Zece...“ Zece straini sunt atrasi de un misterios U.N. Owen, intr-o casa de pe o insula izolata, din apropierea Devon-ului. „Noua...“ In timpul cinei, un mesaj inregistrat ii acuza pe fiecare in parte de cate o crima, iar in final, in aceeasi seara, unul dintre oaspeti moare. „Opt...“ Rupti de lume din cauza unei furtuni violente si urmariti de versurile unei vechi poezii pentru copii, care numara descrescator de la zece la zero, oaspetii lui U.N. Owen incep, unul cate unul, sa moara. „Sapte...“ are dintre ei este criminalul? Oare va supravietui cineva?














*Recenzie*

       Acest roman, al Agathei Christie, reuseste sa te induca atat de adanc in mister, incat poti fi tentat sa citesti cartea intr-o singura zi. Multi spun ca Zece negri mititei, este una dintre cele mai bune carti ale sale si ea, recunoaste cat de greu i-a fost sa o scrie. Ei, bine..nu sunt de acord! In mod cert este cea mai buna carte scrisa de ea si citita de mine. Steve Berry, Dan Brown si altii autori ai genului, oricat s-ar stradui, oricat ar incera, nu ar reusi sa scrie asa cum a reusit Agatha pentru ca are un stil aparte ce il puteti gasi doar la ea!
          Poezia, un cantec popular ce reprezinta o numaratoare inversa, este respectata cu strictete la infaptuirea fiecarei crime si face cititorul sa isi imagineze (sau cel putin sa incerce) cine va fi urmatoarea victima si desigur, cine este criminalul. Va spun sincer ca nu am intuit nicio clipa cine este acesta! Cartea este scrisa astfel incat sa ai suspiciuni in legatura cu fiecare persoana de pe insula, dar aceste suspiciuni mureau odata cu personajul. Toata actiunea este usor de urmarit, dar tine cititorul in priza, invaluindu-l in mister si suspans. Pe parcursul cartii, m-am speriat de cateva ori dar mi-a trecut repede pentru ca voiam sa aflu ce se intampla mai departe. Finalul este total neasteptat si acest lucru l-as considera un PLUS.

"Zece negri mititei au mâncat la cină ouă,
Unul însă s-a-necat și-au rămas doar nouă.
   Nouă negri mititei au stat noaptea până-n zori,
Unu-a adormit din ei și-au rămas doar opt.
   Opt negri mititei au mers la Devon în noapte,
Unul nu s-a-ntors din ei și-au rămas doar șapte.
   Șapte negri mititei spărgeau lemne lângă casă,
Unul s-a tăiat din ei și-au rămas șase.
   Șase negri mititei se jucau cu-albine mici.
Pe unul l-au pișcat din ei și-au rămas doar cinci.
   Cinci negri mititei îndrăgeau legea, nu teatrul,
Unul s-a făcut jurist și-au rămas doar patru.
   Patru negri mititei merg la mare, drăguțeii,
Unul fu-necat din ei și-au rămas doar trei.
   Trei negri mititei merg la zoo-n papuci noi,
Pe-unul ursul l-a mancat și-au rămas doar doi.
   Doi negri mititei făceau plajă ca nebunii,
Unul s-a prăjit din ei și-a rămas doar unul.
   Un negru mititel trăia singur-singurel,
Într-o zi s-a spânzurat și n-a mai rămas nici el.

          Personajele cartii, mi-au placut foarte mult, datorita faptului ca erau foarte diversificate si adeseori chiar amuzante desi stiau ca urmeaza sa moara. Pe masa din sufragerie erau 10 figurine negre, care dispareau pe masura ce erau omorate personajele. O carte asemnatoare, tot scrisa de Agatha Christie este "Cele 12 munci ale lui Hercule",despre un detectiv, numit Hercule Poirot  care, inainte de pensionare, accepta cazuri asemanatoare cu muncile eroului Hercule.
          Intreaga carte este un Puzzle care se leaga cu o viteza incredibila. Nu am citit foarte multe carti de Agatha Christie dar aceasta pot spune in mod sigur ca este cea mai buna pentru a reusi sa o cunosti si sa te indragesti de cartile sale. Daca nu v-am convins sa o cititi, imi pare rau pentru pierderea voastra, dar macar vizionati ecranizarea!

61 de comentarii:

Narcisa Clipa spunea...

Nu am citit nici aceasta carte, dar vreau sa o fac. Agatha Christie scrie foarte bine.

Narcisa Clipa spunea...

PS. Mi-a placut recenzia.
Ps. 2. Doar la mine apare dunga alba pe scris, sau asa e recenzia? Nu de alta, dar ochii mei au protestat putin. :))

alexa ioana spunea...

Cadavrul din biblioteca este singura carte citita de la aceasta autoare si chiar daca imi place genul politist, Agatha nu prea m-a prins

Diana Gabriela spunea...

Nu stiu daca o sa citesc cartea fiindca nu prea ma atrage Agatha Christie..

Carti Zburatoare spunea...

Buna! M-am uitat si nu am vazut nicio dunga...Apoi m-am uitat de pe telefon si am vazut. Multumesc pentru atentionare! Astazi, poate maine, voi rezolva toate problemele cu blogul si il voi termina pentru ca nu este gata inca...

Narcisa Clipa spunea...

Agatha Christie e o scriitoare foarte buna, dar depinde de gusturile fiecaruia.

Narcisa Clipa spunea...

Acest comentariu a fost eliminat de autor.

Narcisa Clipa spunea...

Acest comentariu a fost eliminat de autor.

Nicoleta Gaciu spunea...

Cartea asta e fenomenală ,la fel cum sunt toate cele 80 de romane scrise de ea şi la fel cum este şi recenzia ta .Zece negri mititei a fost prima mea carte poliţistă citită şi de aceea cred ca e şi preferata mea .După ce.am citit.o ,m.am documentat şi am aflat că Ahatha Christie mai are si alte cărţi scrise şi am zis :trebuie neapărat să le citesc pe toate ,aproape ca am transformat această dorinţa într.un scop al vieţii mele :)) pana acum am citit 26 de romane de.ale ei (mai am până la 80 dar merită) Deci concluzia e că recomand cărţile Agathei Christie oricui pt ca cel pe care le va citi nu se va plictisi (trust me )va fi pus pe gânduri pe tot parcursul cărţilor inclusiv aceasta şi mereu va fi cu ochii şi va bănui o persoană ca fiind criminalul dar surpriză:(la fel cum ai spus şi tu)suspiciunea si bănuială dispar odată cu moartea presupusului "criminal"şi o a doua surpriză vine la finalul cărţilor (şi cred ca acesta e farmecul )la demascarea faptasului cand cel adevarat e cel pe care îl banuiai cel mai puţin şi puteai şi paria ca acela e nevinovat.Cred ca de aceea o iubesc pe A.Christie <3 are un mod captivant de a scrie ce face pe cititor să nu se mai desprindă de carte până ce nu află sfârşitul.

alexa ioana spunea...

am citit-o acum cativa ani si chiar mi-a placut:povestea, persoanjele, tot. destul de scurta, dar reusita

alexa ioana spunea...

wow, nu stiam ca in total sunt 80 de romane scrise de ea. si foarte frumoasa intiativa ta de a citi toate cartile ei, se vede ca esti un adevarat cititor :)

alexa ioana spunea...

intr-adevar, depinde mult de gustul fiecaruia, dar si de mood (asta o zic din proprie experienta :P). am citit si eu o carte de-a ei, mi-a placut, dar totusi nu ma simt tentata sa mai achizitione alta carte de-a ei

Narcisa Clipa spunea...

80? Wow... daca citesc 2-3 o sa fiu fericita. :))

Narcisa Clipa spunea...

Eu am citit pana acum o singura care politista "Orasul borcanelor". A fost destul de interesanta pentru cineva care nu citeste acest gen.

Narcisa Clipa spunea...

Mda... astfel de carti nu prind la toata lumea.

Ioana Andreea spunea...

Imi place mult stilul scriitoarei si am citit vreo 20 de carti scrise se ea...

Ioana Andreea spunea...

Insa cadavrul din biblioteca nu prea mi-a placut...

Ioana Andreea spunea...

Agatha chirstie este una dintre cele mai bune scriitoare de romane politiste...

Ioana Andreea spunea...

Daca citesti 10 negri mititei, iti vor placea apoi toate cartile ei!

Ioana Andreea spunea...

Mi-a facut placere sa citesc recenzia si sa imi reamintesc de carte...

Ioana Andreea spunea...

Poezia este punctul tare al acestei carti

Ioana Andreea spunea...

Zece negri mititei este preferata mea, scrisa de agatha christie

Narcisa Clipa spunea...

Daca iti place ceea ce scrie... eu nu sunt o mare fana a cartilor politiste.

Narcisa Clipa spunea...

Oricum nu mai ai multe pana la 30.

Ioana Andreea spunea...

Cartile ei sunt foarte scurte...Intr-o zi, poate doua e gata o carte...

alexa ioana spunea...

wow, se pare ca si tu esti o fana inraita a scriitoarei :) spor la citit !

alexa ioana spunea...

asta denota originalitate si inspiratie ;) nu degeaba este atat de apreciata Agatha

alexa ioana spunea...

poate am sa citesc si eu aceasta carte intr-o buna zi, se pare ca este cea mai cunoscuta si apreciata carte a Agathei.

alexa ioana spunea...

scurte, dar bine scrise. asta inseaman sa tii cititorul in priza si sa nu il plictisesti cu pasaje neimportante. scurt si la obiect :D

alexa ioana spunea...

in plus, pozeia reprezinta si o provocare pentru cititor, iar asta ii aduce o bila alba autorului :D inca una, adica :D

Narcisa Clipa spunea...

Pentru o persoana careia nu ii place acest gen, e mai greu sa il faci sa il citeasca.

Narcisa Clipa spunea...

Am mai vazut candva o carte care continea si poezie.

Narcisa Clipa spunea...

Pacat ca nu imi amintesc cum se chema.

Narcisa Clipa spunea...

Eu am vazut-o la o prietena si mi-a zis ca i-a placut. Nici ea nu este prea pasionata de acest gen.

alexa ioana spunea...

si eu parca am mai auzit de astfel de carti, dar nu cred ca le-am si citit, altfel mi le aminteam

alexa ioana spunea...

Zece negri mititei am impresia ca este genul de carte care atrage orice cititor, indiferent de genul preferat al acestuia

alexa ioana spunea...

nu cred ca este vorba de ambitie, ci de placerea pe care i-o ofera lecturarea cartilor scrise de aceasta autoare :)

alexa ioana spunea...

ambitie e mai mult atunci cand nu iti place ceva, dar trebuie sa faci acel lucru pentru ca iti ofera anumite avantaje in viata

alexa ioana spunea...

daca ai toate argumentele la tine atunci cand oferi cuiva o parere sincera despre o anumita carte, ai sanse sa il faci sa o citeasca

alexa ioana spunea...

spun asta din proprie experienta, am prieteni care inainte sa ma cunoasca pe mine nu citeau, dar am reusit sa ii fac sa citeasca anumite carti care stiu ca ar placea oricarei persoane

alexa ioana spunea...

dar trebuie sa stii ce carti sa alegi, in functie de personalitatea celuilalt, dar si in functie de carte - sa fie cat mai reusita si sa nu se incadreze intr-un singur gen

Narcisa Clipa spunea...

La un moment dat ajungi sa te plictisesti de acelasi gen de carti. E doar parerea mea.

Narcisa Clipa spunea...

Si eu am reusit sa fac niste cititori inraiti din niste persoane care nu citisera de foarte multa vreme.

Narcisa Clipa spunea...

Trebuie sa fii si convingator cand recomanzi o carte, nu numai sincer.

Narcisa Clipa spunea...

Da, si personalitatea cuiva e un factor important aunci cand vrei sa daruiesti sau sa recomanzi cuiva o carte. Uneori insa e bine sa ii recomanzi ceva nou, sa il scoti din zona lui de confort pentru ca e posibil sa ii placa.

Narcisa Clipa spunea...

Si mie imi place uneori sa citesc recenzii si sa imi reamintesc de cartile preferate.

Narcisa Clipa spunea...

O sa vad daca se va aplica si in cazul meu.

alexa ioana spunea...

nu prea te poti plictisi de un anumit gen, daca acela este preferatul tau. si din cate am inteles, Ioana Andreea apreciaza foarte mult stilul de scriere al Agathei

alexa ioana spunea...

in plus, ca sa nu risti sa te plictisesti, poti alterna cu alte genuri de carti. intotdeauna este bine venita o mica schimbare, pentru putin timp

alexa ioana spunea...

apoi o sa te intorci la acel gen cu si mai mare pofta si chiar vei constata ca ti-a lipsit :) asta-i efectul genului/autorului preferat

alexa ioana spunea...

categoric. asta e cea mai mare provocare pentru un blogger (si nu numai): sa reuseasca sa atraga alti cititori sa aleaga carti diferite fata de cele pe acre le citeste in mod regulat.

alexa ioana spunea...

e nevoie de pasiune pentru asta, convingere, sa ai toate cuvintele la tine si sa stii sa scoti in evidenta atat plusurile cat si minusurile cartii respective

alexa ioana spunea...

sau poaate doar asa gandesc eu :))) dar cu siguranta as prefera sa nu mi se omita chestii in legatura cu o carte. sunt pretentioasa atunci cand aleg carti de lecturat

alexa ioana spunea...

da, Ioana, este un mod bun de a-ti aminti de o carte draga pe care ai citit-o. la fel ca si recititul cartii cap-coada:)

alexa ioana spunea...

la fel ca si recititul anumitor pasaje sau a citatelor perferate <3

Boiceanu Ioana - Adela spunea...

Superba carte! M-a tinut cu sufletul la gura! :)

Boiceanu Ioana - Adela spunea...

Ador cartile Agathei Christie! <3

Simona Stavar spunea...

Una dintre cartile mele preferate <3 Geniala scriitoarea :) Niciodata nu stii la ce sa te astepti cand citesti cartile ei :))

Simona Stavar spunea...

Cand am citit-o eu, acum vreo 4-5 ani, o imprumutasem de la biblioteca, dar intre timp am cumparat un volum dintr-o colectie de la Adevarul care o continea si pe ea si cred ca peste ceva timp, cand voi putea, o voi reciti.

Emil Hossu spunea...

foarte interesant recenzia Agatha Christie este o scritoare foarte buna care ma captivat mereu

Emil Hossu spunea...

foarte interesant recenzia Agatha Christie este o scritoare foarte buna care ma captivat mereu