Recenzie Înainte să te cunosc de Jojo Moyes

Titlu: Înainte să te cunosc
Autor: Jojo Moyes
Nr. pagini: 398
Editura: Litera
Anul aparitiei: 2016

Disponibil aici !


"Lou Clark știe o mulțime de lucruri. Știe câți pași sunt de la stația de autobuz până acasă. Știe că îi place să lucreze la ceainăria The Buttered Bun și că s-ar putea să nu fie îndrăgostită de iubitul ei, Patrick. Ceea ce Lou nu știe este că e pe cale să-și piardă locul de muncă și că viața ei rămâne normală doar pentru că e, în esență, previzibilă.
Will Traynor știe că accidentul de motocicletă pe care l-a suferit l-a făcut să-și piardă dorința de a trăi. Știe că totul i se pare acum insignifiant și lipsit de bucurie și știe totodată și cum să pună capăt acestei stări de lucruri. Ceea ce Will nu știe este că Lou e pe cale să-și facă apariția în lumea lui într-o explozie de culoare. Și nici unul dintre ei nu știe că urmează să schimbe destinul celuilalt pentru totdeauna."




*Recenzie*

        "Înainte să te cunosc" este o poveste de dragoste dintre doi oameni din clase sociale diferite. Structurată în 27 de capitole, cartea conține atât scene de umor, cât şi scene triste. Deşi, la început Will este răutăcios cu ea, cu timpul, cei doi vor reuşi să se înțeleagă foarte bine. Atunci când află că Will vrea să se sinucidă la o clinică specială din Elveția, Lou va începe o luptă contra-cronometru, încercând să îi arate că viața merita traită. Ajutată de Nathan, asistentul medical al lui Will dar şi de familia lui, Lou creează un calendar cu activități şi excursii ce spera să-i readucă zâmbetul pe buze şi să îl facă să se răzgândească.
      
"-Vreau doar...vreau doar sa fiu un bărbat care a mers la concert cu o fată în rochie roşie. Mai lasă-mă câteva minute!"

       Cartea este primul volum din seria Me Before You şi face parte din colectia Blue Moon a editurii Litera,colecție care include cele mai frumoase poveşti de dragoste ale literaturii contemporane.
       Acțiunea este relatată la persoana I, în mare majoritate din perspectiva lui Lou dar şi din perspectiva altor persoane apropriate de Will(Nathan, mama şi tatăl lui) . Tânăra nu ştie ce să facă cu viața ei, are un iubit pe care nu ştie dacă îl iubeşte, are o familie pe care trebuie să o ajute cu bani şi duce o viață plictisitoare. Will o va ajuta să îşi lărgească orizonturile şi să vadă mai mult decât zona în care a crescut.

"-Acesta este felul tău de a-mi spune că ar trebui să fac şi lucruri mult mai valoroase decât să îți curăț cartofii,nu?
-Îți spun că există o lume intreagă afară. Dar ca ți-aş fi foarte recunoscător dacă mi-ai pregătii mai întâi cartofii.
Îmi zâmbi, şi n-am putut să nu-i zâmbesc şi eu."

       Nu m-a plictisit acțiunea cărții, accentul punându-se atât pe dialog cât şi pe descriere. Cartea vrea să arate cum o singură persoană te poate schimba: cum erai înainte de a o cunoaşte şi cum eşti după ce ai cunoscut-o. Will a făcut-o pe Louise să realizeze ca are potențial iar Louise i-a oferit lui Will puterea de a râde. Mi-a placut faptul că acțiunea este bine descrisă iar personajele principale sunt bine conturate.
       "Înainte să te cunosc" este o meditație asupra: vieții, care trebuie traită şi iubită; dragostei, care face parte inevitabil din planul vieții; si mortii.
       Am cumpărat această carte fără să ştiu despre ce este vorba. Am vrut să fie un mister şi să descopăr totul pagină cu pagină. Am râs şi plâns odată cu ea. Am simțit tristete dar în acelaşi timp am simțit şi fericire. Will îşi iubea viața de dinainte de accident, schia, înnota, escalada munți, cu alte cuvinte, îşi trăia viața din plin.
       Vă recomand să citiți această carte deoarece este superbă! Mie mi-a plăcut mult. Deşi, după carte s-a facut un film, vă sugerez să citiți mai întâi cartea deoarece vă va emoționa mai mult.


66 de comentarii:

Diana Gabriela spunea...

Am vazut filmul si mi-a placut foarte mult!

Diana Gabriela spunea...

O sa citesc si cartea cu siguranta! Recenzia m-a convins.

alexa ioana spunea...

este prima recenzie la aceasta carte pe care o citesc si chiar mi-a palcut tot ce ai descris

alexa ioana spunea...

inainte eram putin sceptica, pentru ca romanele de dragoste nu sunt chiar pe placul meu. nu zic ca nu imi plac deloc, dar sunt mai pretentioasa, prefer cartile care imbina actiunea si suspansul cu dragostea

alexa ioana spunea...

o noutate pentru mine este faptul ca romanul este primul volum dintr-o serie. chiar nu stiam asta. inseamna ca o sa avem parte de acesti protagonisti mult timp de acum incolo - banuiesc ca vor face filme dupa fiecare volum

Narcisa Clipa spunea...

Cate am de spus despre aceasta carte, sper doar sa imi gasesc cuvintele.

Narcisa Clipa spunea...

Am citit cartea initial in engleza pentru ca nu voiam sa mai astept. Promitea multe si nu m-a dezamagit deloc.

Narcisa Clipa spunea...

Este o carte a contrastelor, acum razi de nu mai poti, ca mai apoi sa versi cateva lacrimi. E bine sa o citesti ascultand melodia lui Ed Sheeran - Photograph. Efectul e naucitor.

Narcisa Clipa spunea...

Pe mine m-a impresionat povestea celor doi, clipele acelea pretioase pe care le-au petrecut impreuna. Finalul era previzibil, dar acest lucru nu i-a rapit din farmec.

Narcisa Clipa spunea...

Inca nu am vazut filmul. Am vrut sa il descarc, insa versiunea nu era tocmai buna. O sa mai incerc o data pentru ca imi doresc mult sa il vad.

Narcisa Clipa spunea...

Nici eu nu sunt fana romanelor de dragoste, dar cartea asta e mai mult de atat.

Narcisa Clipa spunea...

Citeste cartea mai intai. Filmul nu cred ca a cuprins toata esenta ei.

alexa ioana spunea...

mai bine te duci la cinema, sau, daca nu ai cinema, asteapta pana apare o calitate satisfacatoare

alexa ioana spunea...

daca restul cartii este foarte, foarte interesant, pot sa trec cu vederea un final previzibil.

alexa ioana spunea...

desi apreciez finalurile origianle, si la care nu m-as fi gandit, care sa ma ia prin surprindere.

alexa ioana spunea...

vad ca din ce in ce mai multe carti au finaluri neasteptate. exact asta vreau de la o carte, nu sa ghicesc sfarsitul inca de la jumatatea volumului

alexa ioana spunea...

inainte sa fie publicata la noi nu auzisem de cartea asta :)))

alexa ioana spunea...

si cu filmul s-a facut multa valva. asa am vazut si eu despre ce e vorba.

alexa ioana spunea...

de autoare in schimb auzisem dinainte, maia re o carte publicata si la noi. dar genul abordat nu m-a impresionat

alexa ioana spunea...

astea sunt doua dintre ingredientele perfecte ale unei carti reusite ;)

alexa ioana spunea...

dar depinde foarte mult de gusturi, bineinteles. pentru mine, daca o carte nu are actiune, intriga, suspans - nu prea ma atrage

alexa ioana spunea...

sunt sigura de asta. putine au fost ecranizarile care au respectat cartile si care au fost (aproape) la fel de bune

alexa ioana spunea...

e cam mult spus :P depinde de gusturi, de preferintele si genul iubit de cititor :D

Narcisa Clipa spunea...

O sa imi oblig totusi prietenele. :))

Narcisa Clipa spunea...

Mi-a placut descrierea si am zis sa o citesc si eu.

Narcisa Clipa spunea...

Cartea asta are putin din toate.

Narcisa Clipa spunea...

Eu ascult melodia lui Ed continuu. Mereu imi aminteste se carte.

Narcisa Clipa spunea...

E bine sa fii surprins de final, dar cred ca la fel de poti fi surprins si pe parcursul ei.

Narcisa Clipa spunea...

Din pacate in ultima vreme in finalurile neasteptate scriitorii ucid personajul principal.

alexa ioana spunea...

inseamna ca este o carte buna, daca nu se axeaza doar pe o poveste de dragoste si atat

Diana Gabriela spunea...

Acest comentariu a fost eliminat de autor.

Diana Gabriela spunea...

Filmul e foarte bun, merita sa-l vezi! M-am abtinut mult sa nu plang la final in sala de cinema de fata cu ceilalti, dar au fost fete care chiar au plans!

Diana Gabriela spunea...

Acest comentariu a fost eliminat de autor.

alexa ioana spunea...

stiam si de Ultima scrisoare de dragoste, carte cu formatul acela mai mic

alexa ioana spunea...

am citit descrierea ei, dar nu ma atrage. mai degraba citesc Inainte sa te cunosc, pare mai pe gustul meu

alexa ioana spunea...

pun pariu ca daca ar scoate film si dupa acea carte, ar face-o si mai cunoscuta :))

alexa ioana spunea...

stiu ca unii cititori prefera sa citeasca in engleza, limba originala a autorilor straini, si spun ca unele cuvinte si expresii suna mai bine si isi pierd farmecul in romana, dar eu nu sunt de aceeasi parere

alexa ioana spunea...

eu tot limba romana o prefer, in special atunci cand citesc carti. in schimb, cu filmele se schimba povestea

alexa ioana spunea...

si eu cred ca o sa imi placa, mai ales ca este in primul rand mai mult decat o simpla poveste, este o lectie de viata; chiar cred ca avem ce invata dintr-o carte ca aceasta.

alexa ioana spunea...

dupa ce mai termin din cartile necitite din biblioteca, am sa mi-o iau. adica asa sper :)) daca mai apar prea multe titluri interesante, o sa fie o alegere grea

alexa ioana spunea...

eu chiar am o problema cu finalurile previzibile, nu sunt fana lor :))) si nu numai cu finalurile, ci cu intreaga carte - daca este prea usor de ghicit nu imi place

alexa ioana spunea...

eu nu am intalnit prea multe carti in care exact personajul principal sa fie ucis (doar una singura imi vine acum in minte, o distopie, dar sa nu dau nume, nu fac spoiler aici)

Nicoleta Gaciu spunea...

Chiar dacă nu.mi prea place genul ăsta de carte povestea mă atrage .Felicitări pt aceasta recenzie minunată,acum m.a facut şi mai nerăbdătoare s.o citesc (încă sunt in faza de "pastrez bani pt cărţi ";) aşa că mai durează ceva până reuşesc să mi.o iau +alte delicii :)) Revenind la subiect ,abia astept s.o citescccc !!!Nu ştiu de ce dar povestea mă duce cu gandul la Jane Eyre .Mi se par UN PIC asemănătoare şi cum Jane Eyre e printre cărţile mele cele mai preferate pun pariu ca o să iubesc cartea asta .De obicei imi plac romanele psihologice ,poliţiste ,thriller ,suspans dar mai am momente în care vreau să citesc ceva mai liniştit ,,mai relaxant ,mai romantic aşa ca apelez la genul acesta de cărţi .Sper să nu fiu singura care citeste cărţi aproape de toate genurile .(mai puţin cele istorice ,omg nu mă inteleg de-loc cu istoria ,nici la şcoală ,nici acasă,nici nicăieri:))))

alexa ioana spunea...

dar nici chiar asta nu reprezinta o problema pentru mine. ar fi mult prea tras de par daca la finalul unei carti nu ar muri nimeni, mai ales daca este o carte cu multe situatii limita

Nicoleta Gaciu spunea...

Pe film îl mai las să astepte puţin pt ca vreau mai întâi să citesc cartea (am păţit.o de multe ori să vad mai întâi filmul şi dupa să nu mai citesc cartea )

alexa ioana spunea...

Diana, am tot auzit ca este o poveste impresionanta si foarte trista. si mie mi s-a intamplat sa mai vars cateva lacrimi la unele filme

alexa ioana spunea...

Nicoleta, se pare ca avem aceleasi gusturi in materie de carti: cele politiste, thriller, psihologice si fantasy sunt si preferatele mele. Daca o carte nu are suspans, actiune, situatii de viata si de moarte, nu ma atrag :)))

alexa ioana spunea...

cat despre cartea Jane Eyre, o am in biblioteca de vreo doi ani, si nu am apucat sa o citesc. imi plac destul de mult si cartile clasice, pe langa cele contemporane. sunt foarte curioasa cat de mult se aseamana cele doua carti

alexa ioana spunea...

faci foarte bine, intai trebuie sa citim cartea ca sa vedem totul prin ochii nostrii si sa simtim povestea prin prisma noastra, iar mai apoi filmul - prin ochii regizorilor si scenaristilor, cum s-ar spune

alexa ioana spunea...

Nicoleta, iti recomnd sa incepi cu niste carti de istorie fictive, care imbina dragostea, actiunea cu istoria. asa o sa incepi sa fi atrasa si de acest gen de lectura; cel putin asa am patit eu

alexa ioana spunea...

Nicoleta, iti recoamnd sa citesti o carte scrisa de Jean des Cars, e un scriitor extraordinar de bun si modul in care povesteste atrage orice fel de cititor

alexa ioana spunea...

la noi au aparut la Corint mai multe carti scrise de el: Saga reginelor (superba si se citeste repede), Sissi, Grace de Monaco.
chiar ai ce invata din aceste carti si sunt scrise intr-un mod accesibil si atractiv

alexa ioana spunea...

si iti mai recomand inca o carte in care intalnesti elemente istorice: Printre tonuri cenusii, de la editura Epica. sigur ai auzit de ea si bag mana in foc ca o sa iti placa

Narcisa Clipa spunea...

Sa imi spui daca ti-a placut. :)

alexa ioana spunea...

mi-am dat seama de asta din recenzia fetelor si din alte postari asemanatoare :) si ma bucur mult ca nu este doar o simpla poveste de dragoste

Nicoleta Gaciu spunea...

Nu ştiu cât de mult o sa.mi placa dar o să le incerc mai ales ca istoria o să.mi folosească la bacalaureat şi incerc cat de cat să "mă atasez de aceasta materie "Multumesc pt recomandare (am o listă uriaşă cu cărţi pe care vreau să le citesc)

Mirela Barbalata spunea...

Imi doresc cartea dar maibtrebuie sa astept. Poaye prind nste reduceri :) . Si ma tin tare sa nu vad filmul desi sunt tentata :)

alexa ioana spunea...

poate o gasesti pe elefant mai ieftina. stiu ca o zi pe saptamana au reduceri semnificative

alinaalina_12 spunea...

Ador cartea asta desi nu am apucat sa o citesc , pur si simplu o ador..Am de gand sa cumpar si sa o devorez.. Oricum am vazut filmul si nu m-am putut opri din din plans.. Felcitari pentru recenzie..

Boghean Daniela spunea...

O carte impresionantă din cate am auzit. Mi s-a tot recomandat și sper să o am și eu cândva. Recenzia este minunată! :D

Simona Stavar spunea...

Oh! Vreau de atata timp sa citesc cartea astaaaa!!!! Am citit "Jertfa iubirii" de la aceeasi autoare si a fost geniala!!!! Vreau sa citesc toate romanele ei!!!!

alexa ioana spunea...

nu am auzit de Jertfa iubirii. credeam ca are doar doua carti publicate si la noi. am sa ma interesez si de aceasta, dar oricum Me before you ma tenteaza cel mai mult

Raul Panga spunea...

Presupun ca aceasta carte este un exceptioanal si una dintre cele mai vandute pe Glob. Sincer, inca nu am inceput-o, dar as vrea. Daca as castiga concursul de pe Facebook, mi-as completa bilbioteca cu aceasta carte. Sper sa castig. Sper sa o am si sa o citesc non-stop cu multa caldura.

Larisa Constantin spunea...

Am auzit foarte multe pareri bune despre aceasta carte , cred ca mi o voi cumpara si eu , daca nu castig concursul tau de pe facebook 💞

Mirela Barbalata spunea...

Intre timp am citit cartea :) .
Este o poveste cutremuratoare, o poveste de viata mai inati si apoi de dragoste. Mi-a placut de Will si de taria lui. Da, eu asa o vad. Desi isi doreste moartea, trebuie sa fii un om puternic sa accepti lucrul acesta. Aceasta este realitatea care ne inconjoara. Cruda si trista dar care trebuie acceptata .

maria ancuta spunea...

frumos si filmul,dar parca tot mai mult mi-a placut cartea