Recenzie Totul pe o ciocolată cu rom de Alin Popescu

Titlu: Totul pe o ciocolata cu rom sau cum am trait povestea fondarii avocatnet.ro
Autor: Alin Popescu
Nr. pagini: 150
Editura: Evrika
Anul aparitiei: 2016
Disponibil aici !

Intr-o lume plina de seminarii motivaționale, citate inspiraționale, teorii și carți despre succes, cartea "Totul pe o ciocolata cu rom" se remarca prin autenticitate. Departe de a fi un jurnal de antreprenor, dar cu o incarcatura emoționala extrem de intensa, cartea surprinde momente din viața unui antreprenor pe care teoriile actuale despre succes nu reușesc sa le transmita. Mai mult decat atat, in contradicție cu toate vocile care spun ca antreprenoriatul este secretul fericirii absolute, autorul reușește sa transmita mesajul real cum ca succesul are in spate multe nopți nedormite, multe riscuri asumate, compromisuri și sacrificii. Despre alegeri potrivite sau greșite, despre momente de cumpana, despre viața, intr-o lectura alerta, sincera, care va trezi ceva in mintea și in sufletul cititorului.

Sincera sa fiu nu am avut asteptari  mari de la aceasta carte. De ce? Pentru ca eu pana acum nu am citit nicio carte de acest gen-business. Imi era frica de scrierea acestei recenzii; ce avea sa scriu daca nu imi place? Urma sa dezamagesc editura, autorul, echipa mea cu care lucrez si nu in ultimul rand pe mine. Daca nu voi intelege nimic din carte? Aceste doua intrebari m-au macinat pe la inceputuri.

Doresc sa multumesc editurii din nou ca mi-a incredintat cartea aceasta, ce o face speciala pentru mine este ca va aparea doar saptamana aceasta, iar eu am avut ocazia sa fiu printre primele persoane care au citit-o. A fost un sentiment placut ( m-as putea obisnui cu asa ceva ).
Am citit cartea afara, in natura, cu castile in urechi ascultand albumul lui Pink Floyd. Era perfect. Acesta lectura de la primele pagini m-a surprins in cel mai placut mod posibil. Cum inaintam printre pagini intrebarile negative, despre care vorbeam la inceput, dispareau si stiam ca voi putea scrie recenzia cum trebuie.

Daca as spune ca Totul pe o ciocolata cu rom este doar un jurnal al lui Alin Popescu, un antreprenor, as minti. E mult mai mult de atat. Intr-adevar autorul relateaza in carte cum a reusit el si un grup de colegi sa infiinteze al cincilea cel mai mare website din lume. Ne va prezenta esecurile si bucuriile lui, pasii pe care i-a urmat, deciziile pe care a trebuit sa le faca. Fiecare capitol, fiecare pagina are sa va invete ceva nou, are sa va deschida ochii, sa vedeti lumea diferit, sa va faca sa radeti sau va va face sa va puneti intrebari, punandu-va serios pe ganduri, incercand sa dati raspunsuri intrebarilor care va sunt adresate in carte.

Alin Popescu este un om simplu, are o familie fericita, o fetita pe nume Ana, facultate, totusi ceva il face diferit. Sa va spun ce? A avut curajul sa viseze si sa isi indeplineasca visul, sa lase avocatura la o parte si sa devina antreprenor.

Alin Popescu se descrie inca in primele pagini ca fiind dependent de numere, acest fapt m-a surprins si atunci am realizat ca si eu sunt, altfel spus : m-am regasit in dependenta lui, eu avand acest blog, iar el comunitatea Avocatnet.ro. Datorita acestui blog sunt intr-o situatie asemanatoare cu el, asa ca m-am regasit nu doar in dependenta lui ci si in unele capitole. Am reusit sa invat multe din carte, spre exemplu cum sa nu ma las batuta, ca orice ar fii trebuie sa continui sa fac ceea ce imi place, ca trebuie sa traiesc in prezent si sa nu imi fac griji.

Ce mi-a placut in mod deosebit este faptul ca autorul este sincer, spune lucrurile pe fata si nu lasa loc de interpretari. Va arat cateva citate care mi-au placut.
"  Si-atunci inveti ca trebuie sa cazi de zece ori si sa te ridici de unsprezece. Asa merge viata."
    " Daca te izolezi de lume concentrandu-te pe un lucru, cel mai probabil nu o sa devii sfant, ci o sa iei razna."
      " Daca pielea mea ar putea reda toate intamplarile pe care le-a resimtit corpul, as fi plin de lovituri de bici."
        " Esecul te va invata mai multe decat orice scoala."
          Daca doriti sa iesiti din cotidian si sa cititi ceva nou, ceva motivational/ inspirational va recomand aceasta lectura, deoarece pot spune cu mana la inima ca mi-a placut cartea si nu a fost o pierdere de timp. Spor la citit!