Recenzie Oraşul Oaselor, de Cassandra Clare

Titlu: Orasul Oaselor
Autor: Cassandra Clare
Nr. pagini: 479
Editura: Leda
Anul apariţiei: 2014
Disponibil aici !
Clary Fray, o fată de cincisprezece ani, are darul Vederii... un dar pe care ceilalţi oameni nu-l au. Ea vede vampiri, vârcolaci, zâne, demoni şi alte creaturi care populează Lumea din Umbră.
În Oraşul Oaselor, cartea întâi din seria Instrumente mortale, mama lui Clary, Jocelyn, dispare şi ea însăşi e atacata de un demon – un ravener înspăimântător. Astfel, tânăra ajunge să-i cunoască pe vânătorii de umbre, războinici a căror misiune este să-i apere pe oameni de demoni şi să-i controleze pe vampiri şi vârcolaci.
De asemenea, Clary îl întâlneşte pe Jace, un tânăr fermecător, şi, împreună cu el, încearcă să dezlege nenumaratele taine ale Lumii din Umbra. Cine a răpit-o pe Jocelyn? Unde se află Pocalul Mortal şi ce puteri are acesta? Cine l-a transformat pe Simon, cel mai bun prieten al lui Clary, în şobolan şi cum poate fi desfăcută vraja? Cum a reuşit Clary să dobândească dintr-odată Vederea? De ce sunt demonii interesaţi de o mundană oarecare?
Nu în ultimul rând, Clary încearcă să-şi înţeleagă propriile sentimente – în ce relaţie se află ea de fapt cu Jace şi Simon
*Recenzie*
          Povestea lui Clary m-a captivat de la primele rânduri. Mama ei este rapită şi ea se trezeşte înconjurată de magie, de inamici nevăzuţi însetaţi de răzbunare, de demoni ce abia aşteaptă să o ucidă, vampiri, vârcolaci şi vânători de umbre. Clary este confuză, speriată, singurul ei sprijin fiind Simon, prietenul ei din copilarie. Clary încearcă să îşi salveze mama şi să îl învingă pe maleficul Valentine, cel ce plănuieşte să domnească peste muritori şi peste demoni. 
          Vânătorii de umbre îi sunt alături în lupta împotriva lui Valentine. Căutand-o pe mama ei, ea află secrete ale familiei sale şi descoperă amintiri de mult furate. Înfruntă vampiri, vârcolaci, cunoaşte vrăjitori puternici şi învaţă că nu toţi cei la care ţine îi sunt prieteni şi că nu toţi inamicii ei o vor moartă.
"Şi uite-aşa răsplăteşti tu loialitatea oarbă pe care ţi-ai cumpărat-o atât de ieftin, Lucian. Lăsându-i pe ei să moară pentru tine."- Valentine Morgenstern
      Cartea a scos în evidenţă foarte bine trăsăturile de caracter ale fiecărui personaj. M-am îndrăgostit de fiecare dintre ele şi le-am urât pe unele la un moment dat.
      Clary este o adolescentă tipică, cu vise şi speranţe, cu probleme şi aşteptări clare. Când descoperă că locul ei nu e printre oameni ci printre vânătorii de umbre viaţa ei se schimbă radical. Învaţă ce e curajul şi teama, dragostea şi ura şi că fără una din ele nu poate exista cealalta.
    "Să vezi prin iluzia magică e simplu. Cu oamenii e mai greu."- Clary Fray
      Jace e tipul baiatului dur care nu se teme de nimic şi indiferent de circumstanţe nu se lasă intimidat. Şi-ar pune viaţa în joc pentru a ajuta un prieten şi nu ar regreta nici măcar o secundă. După părerea mea, în serial Jace nu primeşte destulă atenţie. Cartea a scos la iveală drame ale copilăriei sale şi evenimente ce l-au obligat să se maturizeze mult prea devreme.
  "A iubi înseamnă a distruge, iar a fi iubit înseamnă a fi distrus."- Jace Wayland
      Mi-a plăcut această carte şi voi citi şi continuarea seriei. Cassandra are un fel magic de a scrie care te ademeneşte în poveste şi nu te eliberează din vrajă, pastrand suspansul, până la finalul ultimului cuvânt. Singurul defect al cărţii este faptul că se bazează pe o muţime de clişee. Personajele sunt tipice, parcă copiate şi redenumite, iar ideea cărţii în esenţă este aceeaşi: fata descoperă că este specială, îşi face prieteni care sunt asemănăori ei, se îndrăgosteşte, apare un triunghi amoros, etc.

      

79 de comentarii:

Diana Gabriela spunea...

Eu efectiv ador aceasta serie!

Ioana Herondale spunea...

Damn ador seria

Ioana Herondale spunea...

Trebuie să citești si Dispozitive Infernale!♥

Narcisa Clipa spunea...

Am vazut filmul si mi-a placut.

Narcisa Clipa spunea...

O sa citesc aceste volume, dar planuiesc sa incep deocamdata cu "Dispozitive infernale".

Narcisa Clipa spunea...

Au fost mult prea laudate cartile acestea ca sa nu le incerc si eu.

Nicoleta Gaciu spunea...

Omg iubesc recenzia asta <3 <3 si iubesc si tot ce ţine de Instrumente mortale .Superba ,incredibilă ,fantastică ,bestială <3 (dacă asta inseamna să fii obsedată inseamna ca sunt :))))
Eu am ajuns la Oraşul focului ceresc şi parcă aş vrea s.o termin şi n.aş vrea :(( parcă nu vreau să se termine povestea asta care pe mine m.a fascinat de.a binelea <3 Oricum după ce termin intenţionez să o incep din nou (deci da ,sunt obsedată:))) Anyway felicitări pt recenzie :*

radu catalina spunea...

Recenzia ta m-a convins ca merita sa citesc cărțile. Sper totuși sa am timp

Ioana Andreea spunea...

Iti recomand si Dispozitive infernale!

Ioana Andreea spunea...

Mi-a placut serialul mai mult decat filmul parca...

Narcisa Clipa spunea...

Eu nu am apucat sa citesc nici Dispozitive, nici Instrumente.

Narcisa Clipa spunea...

Si eu, dar timpul tot trece si nu ma mai apuc de ea.

Nicoleta Gaciu spunea...

Cu siguranţă o să le citesc ,mai ales ca am auzit numai lucruri bune despre amândouă <3

Ioana Andreea spunea...

Da...nu prea imi place niciunul dar mi-a placut cum arata Jace in serial...

Ioana Andreea spunea...

Se petrece dupa 5 ani insa nu prea are mare legatura...

Ioana Andreea spunea...

Deocamdata este doar in engleza...

Ioana Andreea spunea...

O recenzie foarte buna si convingatoare!

Narcisa Clipa spunea...

In film era mai dragut Jace, dar fiecare cu preferatul sau. :))

Ioana Andreea spunea...

Am avut impresia ca sunt carti de duzina dar apoi mi-am dat seama ca nu este asa...

alexa ioana spunea...

acesta este singurul volum pe care l-am citit din seria Instrumente mortale. mi-a palcut, dar nu am si celelalte volume, desi sunt putin curioasa de ce se mai intampla

alexa ioana spunea...

si eu sunt tot de parere ca filmul este mai reusit, serialul mi se pare o parodie :))

alexa ioana spunea...

si eu tot Dispozitive Infernale prefer, este infinit mai buna decat Instrumentemortale. o poveste mai frumoasa, persoanje bine conturate si unice, nu ca in Instrumente

alexa ioana spunea...

timpul si lipsa banilor sunt dusmanii cititorilor inraiti :)

alexa ioana spunea...

Nicoleta, si eu iti recomand Dispoztive infernale, daca ti-a palcut atat de mult Instrumente mortale, aceasta trilogie o sa o adori, iti spun sigur ! nu trebuie sa o ratezi

alexa ioana spunea...

si mie mi-a palcut filmul. mai ales ca a jucat si tipul din The Tudors, il ador si chiar s-a potrivit in rolul lui Valentine <3

alexa ioana spunea...

sunt tare curioasa de Lady Midnight. sper ca autoarea nu a exagerat si chiar sa merite cartea, nu sa fie asa...ca sa mai faca niste bani

alexa ioana spunea...

buna algere ;) trilogia este incredibila !

Narcisa Clipa spunea...

Nu sunt prea sigura de asta. :))

Narcisa Clipa spunea...

Dupa cat de mult a fost laudata, cred si eu.

Narcisa Clipa spunea...

Am vazut ca esti fana lor. :))

Narcisa Clipa spunea...

Eu sper sa reusesc sa le citesc cat mai curand.

alexa ioana spunea...

eu da, am un feeling ca o sa fie mai reusita decat Instrumentele :D si de cele mai multe ori nu ma insel, dar asta ramane de vazut

alexa ioana spunea...

dar in orice caz, nu o sa fie mai buna decat Dispozitive :|))) trilogia este cea mai buna serie a Cassandrei, desi multi ar spune contrariul deoarece prefera Instrumentele

alexa ioana spunea...

toti au jucat bine. si cel care l-a interpretat pe Jace, si actrita care i-a dat viata lui Isabelle. mai ales ea mi-a placut enorm

alexa ioana spunea...

si tot mi se pare ca nu a fost laudata indeajuns :)) prea mare tam-tam s-a facut cu seria Instrumente mortale, trebuia sa fie invers

alexa ioana spunea...

toti cei care au citit integral trilogia sunt :D iar dupa aceea nu au mai spus ca Instrumentele ar fi mai buna :))

alexa ioana spunea...

ei, da :) eu daca le-am vizionat pe ambele (ma rog, serialul doar vreo3 episoade si mi-a ajuns :))) ) imi pot da cu parerea si am facut o comparatie intre cele doua

Narcisa Clipa spunea...

Eu nu am citit Instrumente mortale, deci nu ma pot pronunta care e mai buna.

Narcisa Clipa spunea...

Nu stiu insa cand o sa o citesc pentru ca am o multime de planuri momentan.

Narcisa Clipa spunea...

Jace a fost minunat. Si mie mi-a placut de ea.

Narcisa Clipa spunea...

Jace din film arata mai bine decat cel din serial.

Narcisa Clipa spunea...

Da, nici eu nu prea am auzit vorbindu-se de DIspozitive.

Narcisa Clipa spunea...

Pana acum ceva vreme stiam doar de TMI.

Narcisa Clipa spunea...

Si mie mi-au fost recomandate Dispozitive infernale. Le recomand si eu la randul meu, nu?

Narcisa Clipa spunea...

Sa vad ce zice dupa. :))

Narcisa Clipa spunea...

Dupa cum am zis: Nu o sa vad serialul. Nu vreau sa stric imaginea pe care mi-a creat-o filmul. :)

Narcisa Clipa spunea...

Eu cam asa ma gandesc de fiecare data cand vad o serie. Parerea mi se schimba dupa ce o citesc.

alexa ioana spunea...

oricum, si daca ai vedea un episod, doua, nu o sa iti "strici" parerea despre film, din contra, o sa il apreciezi si mai mult ;)

alexa ioana spunea...

eh, Ioana, cam multe serii sau carti de sine statatoare sunt cam de duzina:))) trebuie sa stim sa facem diferenta dintre cele care merita cu adevarat si cele care nu transmit nimic

alexa ioana spunea...

daca ai citit macar un singur volum, le poti recomanda cu usurinta si draga inima ;) daca nu le-ai citit, le poti recomanda doar din auzite, dar asta inseamna ca tu inca nu ti-ai format o parere proprie despre respectiva serie

alexa ioana spunea...

oricum, trilogia este incredibila <3 cu greu o sa mai intalnesc personaje precum Tessa, Will, sau Jem.

alexa ioana spunea...

daca nu ma insel au aparut cam in aceeasi perioada.

alexa ioana spunea...

sar s-a facut mare tam-tam cu Dispozitivele pentru ca a aparut si filmul. asta-i parerea mea

alexa ioana spunea...

toti arata mai bine. cei din serial parca sunt..fake :))))

alexa ioana spunea...

except Izzie si Magnus :P de ei mi-a palcut si in serial, desi personajul lui Izzie nu seamana deloc nici la caracter, nici la fizic

alexa ioana spunea...

Catalina, am sa las mai jos doua citate, poate asa te conving :D din cele care mi-au palcut mie cel mai mult

alexa ioana spunea...

„Dacă nimănui nu-i pasă de tine, oare exiști?”
„Tessa.., începu el și se aplecă spre ea de parcă voia- ea nu știa ce era în mintea lui- ori să lovească geamul și să-l spargă, ori să o scuture de umeri, ori să o țină în brațe de parcă nu ar fi avut de gând să-i mai dea drumul vreodată.”

„Ore chiar ai putea iubi două persoane diferite ăn acelasși timp? Ai putea să-ți împarți inima în două?”

Narcisa Clipa spunea...

Pareau ca nu au nicio treaba cu serialul.

Narcisa Clipa spunea...

Nu stiu cum au jucat Izzie si Magnus, dar mie cam toti mi se pareau amatori.

Narcisa Clipa spunea...

Ma bucur ca am aflat totusi ca mai este o serie.

Narcisa Clipa spunea...

Dupa cate mi-ai spus pana acum, Dispozitive infernale pare de 1000 de ori mai buna.

Narcisa Clipa spunea...

Poate gasesc la cineva macar primul volum. Daca imi va placea o sa imi iau restul seriei.

Narcisa Clipa spunea...

Primul imi place atat de mult. <3

Narcisa Clipa spunea...

Cred ca o sa asist la un spectacol de circ. Mai bine nu.

Narcisa Clipa spunea...

Nu doar serii, asta se aplica si in cazul cartilor care nu sunt serii.

Diana Gabriela spunea...

Trebuie sa le citesti!!!! Sunt super, geniale, superbe,inspirate si nu exagerez! E seria mea preferata! Cassandra are un stil magic in care te indragostesti de toate personajele si de povestea lor!

alexa ioana spunea...

cartile sunt pline de astfel de citate superbe. mi-a cam dat de furca cu alegerea lor, imi venea sa transcriu mare parte din cele 3 volume :)))

alexa ioana spunea...

cred ca stranse toate laolalta, ar fi rezultat vreo trei, patru postari doar cu citate :))

alexa ioana spunea...

eh, chiar atat de nevizonat nu este :))) povestea este aceeasi, dar vazuta dintr-o alta perspectiva. oricum, pentru fanii inraiti, chiar nu conteaza foarte mult acest aspect

alexa ioana spunea...

asta am si spus in comentariu:)))

alexa ioana spunea...

Diana, credeam ca doar mie mi se mai intampla sa visez noaptea anumite personaje din carti sau filme :))))

alexa ioana spunea...

oricum, cu ochii deschisi mi se intampla des si sigur nu sunt singura :))

alexa ioana spunea...

in plus, seria fiind aparuta de ceva timp, sigur are un pret avantajos chiar si fara reducere :)

alexa ioana spunea...

nu pare, chiar este :D

alexa ioana spunea...

in anumite momente avem impresia ca este scrisa o o autoare diferita, una mult mai talentata si cu o imaginatie debordanta

alexa ioana spunea...

fiind si o trilogie, Cassandra nu s-a mai pierdut pe parcurs si nu a schimbat cursul povestii intr-atat incat sa devina plictisitoare sau aberanta

Simona Stavar spunea...

Of, vreau mult sa citesc aceasta serie, dar nu stiu cand voi avea timpul si banii sa o cumpar, pentru ca deja am in Wishlist vreo suta de carti =)))

Simona Stavar spunea...

Plus ca imi doresc sa citesc prima data seria "Dispozitive infernale". Am primit volumul trei acum ceva timp si de-abia astept sa le cumpar pe primele doua ca sa am seria completa.

maria ancuta spunea...

superba serie