Recenzie Rebela de Corina Cîndea

Titlu: Rebela
Autor: Corina Cîndea
Număr pagini: 369
Editura: Hathor
Pentru a scăpa de un trecut plin de suferință, Violet Collins își petrece viața mereu pe drumuri, refuzând să se atașeze de oameni sau locuri, tocmai pentru a nu putea fi rănită din nou. Oprirea în Chicago îi dă însă toate planurile peste cap, iar întâlnirea cu Dominic Grey o determină să își dorească să se oprească din drumul său și să spere la mai mult.
            Apariția unei ispite brunete cu ochi violeți nu intră în planurile lui Dominic Grey, mai ales dacă bruneta respectivă este o rebelă obișnuită să facă numai ce vrea. Nu are nevoie de complicații când viața îi atârnă de un fir de păr, dar nici nu poate sta departe de cea care l-a întors pe dos cu o simplă privire.
            Atrași iremediabil unul de celălalt, atunci când trecutul ei se amestecă cu prezentul lui complicat și amândoi se trezesc prinși într-un vârtej de întâmplări periculoase, Violet și Dominic sunt nevoiți să lupte pentru a putea rămâne în viață, dar mai ales, pentru a putea rămâne împreună...

Recenzie

Structurată în 34 de capitole şi narată folosind tehnica multiperspectivismului, „Rebela” este o poveste de dragoste ce se îmbină surprinzător cu un plan idilic, în ciuda diferențelor dintre cele două realități. Interesant sau nu, „Rebela” şi-a facut debutul literar pe Wattpad, un a avut un succes răsunător. Poveste de dragoste dintre Violet şi Dominic a topit inimile a mii de oameni şi încă continuă să o facă. Membrii cuplului sunt purtători de secrete ce afectează întreaga existenţă. Protagoniştii, implicați mai mult sau mai puțin într-o lume a drogurilor vor înfăptui actul justițiar, dincolo de care se află doar adevărul.

Ochii violeți „superbi” ai lui Violet care l-au „amețit” pe Dominic sunt culoar de trecere pentru lacrimi, dar şi pentru amintiri. Violet a fugit de trecut vreme de cinci ani pe motocicletă. Pentru că ea face doar ce vrea şi nu ascultă de ceilalți primeşte titulatura de „Rebela”. Privind din prisma chinurilor prin care a trecut în orfelinat se poate afirma faptul că Violet este într-un mod unic vulnerabilă, fapt ce îi conferă capacitatea de a evolua. Frumusețea ei exterioară nu este decât o prelungire a celei interioare, sufleteşti.

Existența ritmului alert ce dezvoltă dinamismul acțiunii este creionat de propozițiile scurte, precum şi de lipsa descrierilor din anumite contexte. Plasată în mediul citadin al oraşului Chicago, acțiunea îşi întinde cursul între iubirea manifestată de protagonişti şi de afacerea unui alt personaj cu droguri şi arme, unde Dominic joacă rolul pozitiv, al agentului sub acoperire.

Analiza internă se manifestă în carte mai ales la Violet. Prin memoria involuntară, Violet îşi înfruntă demonii cu ajutorul lui Dominic, care o apară atât de demonii interiori, cât şi de amenințarea exterioară. Desfăşurată într-un ritm foarte rapid, povestea are un caracter idilic, asemănător basmului în care binele învinge răul.
Din prisma exagerărilor, povestea devine aproape ireală: „Nu am citit decât cele două pagini din cele o sută...., iar după mai bine de trei ore, când am citit şi ultimul document, rămân şocat cu ochii la dosar.”, „Am început antrenamentele serioase (la 10 ani).”. Scenele de sex parcă se întâmplă într-un număr prea numeros pentru 369 de pagini, dar joacă un rol important, întrucât afacerea cu droguri ce trebuie demascată cade pe planul secund, după împlinirea prin dragoste.

Eroii parcurg un ritual al iubirii, ce le cere sacrificii: îşi neagă sentimentele, se privesc în ochi, se cunosc şi se iubesc. Suspansul redat în „Rebela” Corinei Cîndea este o modalitate de a produce emoție. Totul este scris cu un scop, şi chiar dacă nu ar fi, tot nu ar fi influențat cu nimic dinamismul ei.

„Acum vreau doar să o sărut până uită şi cum o cheamă, până uit şi eu cine sunt.”