Recenzie Eleanor & Park de Ranbow Rowell

Titlu: Eleanor & Park
Autor: Rainbow Rowell
Nr. pagini: 376
Editură: youngart
An apariție: 2015

Eleanor a fost dată afară din casă şi, după un an, se întoarce să trăiască din nou împreună cu mama, fraţii şi tatăl ei vitreg. O şcoală nouă, unde nu cunoaşte pe nimeni şi toată lumea pare s-o urască. Nu-şi face nicio speranță că şi-ar putea găsi prieteni şi, când se-aşază în autobuz lângă Park, un băiat tăcut, care nu vrea decât să fie lăsat în pace, să-şi asculte muzica şi să-şi citească benzile desenate, nu se-aşteaptă la mare lucru.

Însă unele poveşti de dragoste încep fără mari aşteptări şi se dovedesc a fi cu atât mai impresionante cu cât începuturile lor sunt mai modeste. Deşi sunt suficient de deştepţi să ştie că prima iubire nu durează, Eleanor şi Park au curaj cât să vrea s-o trăiască până la capăt, nu doar în ce are ea mai serios, ci şi în ce are mai amuzant, mai naiv şi mai stângaci.

O poveste de iubire frumoasă, care te bântuie... Eleanor & Park  mi-a adus aminte nu numai ce-nseamnă să fii tânăr și îndrăgostit de o fată, dar și ce-nseamnă să fii tânăr și îndrăgostit de o carte." John Green

Amuzant, plin de speranţă, slobod la gură, sexy şi sentimental, acest roman de dragoste va captiva cititorii tineri şi adulţi deopotrivă.“ Kirkus Review

„Eleanor & Park” este o frumoasă poveste de dragoste, adolescentină, plină de umor, puțin suspans, dar de care te îndrăgostești rapid, un roman despre acceptarea de sine, integrare și puterea de a rămâne tu însuți indiferent de situații.

Povestea începe atunci când Eleanor, care se întoarce acasă, după ce un an și l-a petrecut departe de frații și mama ei, deoarece tatăl ei vitreg a dat-o afară. Plinuță, cu un stil foarte excentric și părul roșu, Eleanor nu descoperă în noul colectiv persoane prea înțelegătoare și imediat își capătă porecla de „Roșcățoiu”. Park, deși nu foarte drăguț, îi oferă fetei locul liber de lângă el, iar atunci când o observă trăgând cu ochiul la benzile desenate pe care le citea, începe să-i aducă cât mai multe reviste pe care le poate citi și acasă. Astfel, fiecare descoperă în celalalt o persoană minunată, și deși știu că e doar o simplă poveste de dragoste ce se va încheia, o trăiesc din plin.

Personajele sunt simple, redând tipuri normale de adolescenți, dar care se confruntă cu anumite probleme în familie care îi determină să facă sacrificii pentru siguranța lor. Simplitatea lor este ceea ce îi face speciali, dând esență romanului, făcându-l ușor de citit, relaxant și totuși foarte palpitant prin modul în care Eleanor și Park reacționează vizavi de sentimentele lor.

„Eleanor avea dreptate: nu era drăguță. Arăta ca o operă de artă, iar arta nu trebuie să fie drăguță; trebuie să transmită ceva.”

Mi-a plăcut această carte, deoarece este un roman care te invită să visezi și te îndeamnă să îți imaginezi o continuare a poveștii protagoniștilor, reprezentând acel tip de poveste care te ține pe jar prin simplitatea și totodată frumusețea ei. „Eleanor & Park” a reușit să mă „teleporteze” alături de personaje și să mă facă să trăiesc alături de ele, și deși mi-a făcut plăcere să o citesc, consider că romanul nu se ridică mai sus de atât, profunzimea cărții și complexitatea personajelor fiind elementele lipsă. Recomand această carte ca o lectură ușoară și extrem de relaxantă, prezentând o simplă și frumoasă poveste de iubire sinceră.

Înscrie-te pentru a primi prin Email toate recenziile, interviurile, concursurile şi orice articol scriem noi pe blog. Dacă nu îţi place, te poţi dezabona ulterior.☺