Interviu cu Raluca Andreea Chiper


Raluca Andreea Chiper este autoarea carții "Sufletele noptii" şi va lansa în curând noua ei carte, "Între pământ şi apă".Vă invit să aflați mai multe despre ea şi să îi citiț cărțile, pe care le puteti găsi la editurile Studia si Quantum .

  " Cred ca oricâte aş zice, nimeni nu poate simți în locul meu, dar sunt sigură că cititorii mei cred in săracele mele vorbe şi pe această cale, țin să le mulțumesc, atât cititorilor actuali, cât şi celor care vor urma. "

Întrebare: Când ați început să scrieți?
Raluca Chiper: Am început să scriu acum patru ani, deşi am avut tentative de pe la doisprezece.

Întrebare: V-a indemnat cineva sa scrieti sau a venit de la sine?
Raluca Chiper: Oooo, de la sine. Deja când eşti îndemnat, scrii mecanic, parcă ar fi o obligație.

Întrebare: Cum v-a afectat viața publicarea carților?
Raluca Chiper:Au fost tot felul de momente. Nu ştiu dacă a afectat viața, mai degrabă mi-a dat un motiv în plus ca să îmi doresc să trăiesc mai mult, să fac mai mult, să nu las viața să treacă pe lângă mine fără să realizez ceva. Scrisul este într-adevăr o mare realizare.

Întrebare:Noua dumneavoastră carte va fii lansată în curând, ce ne puteți spune despre ea?
Raluca Chiper:E cartea mea de suflet, aşa i-am zis de când am început să o scriu. A fost dificil să aleg o poveste care să fie pe placul tuturor şi în acelaşi timp să fie diferită. Eu am citit două romane de dragoste în toată viața mea, dar am cules micile parți romantice din zecile de cărți de alte genuri citite. E o poveste tristă care reuseşte să mă înfioare chiar şi acum, dupa ce am citit-o şi recitit-o de atâtea ori. Nu ştiu de ce, dar întotdeauna mi-a placut partea tragică din orice poveste, morbidul si suferinţa, sunt sentimente şi senzații de care lumea se fereşte, sunt ignorate, parcă nu li se dă atenția cuvenită. Prin această carte, am hotărât sa le scot în evidență şi sunt mulțumită de ceea ce a ieşit, mai ales când alții o confirmă.


Întrebare: Ce planuri aveți pentru viitor?
Raluca Chiper:E greu să vorbesc de planuri, pentru că acestea se schimba în fiecare moment. Dar, voi continua să scriu şi mă voi întoarce la stilul pe care l-am adoptat încă de când eram un copil, e adevarăt , cu o uşoară nostalgie, pentru că ştiu că niciodată nu voi mai scrie un roman ca "Între pământ şi apă". Oricum noostalgia trece şi sunt sigură că în curând voi avea emoții pentru următoarea carte.

Întrebare: Sunteți mama a doi băieței dar şi scriitoare, cum vă simțiți atunci când persoane din şcoala/grădinița baieților sunt interesate de cărțile dumneavoastră?
Raluca Chiper: Practic, ei nu se laudă că mama lor e o scriitoare. Li se pare o meserie atât de rară, încât niciun părinte nu este aşa ceva.... mai puțin eu.
Deocamdată sunt la început de drum, nu toți părinții colegilor fiilor mei ştiu de meseria mea. Dar au fost momente când doamnele învățătoare au adus la cunostința elevilor din respectivele clase că sunt scriitoare şi chiar m-au îndemnat să scriu ceva şi pentru copii. E un îndemn frumos, îmi place, dar cred că nu sunt facută pentru a scrie cărți de copii. Sau... poate cine ştie? Ceva legat de stele, vreun drăcuşor sau îngeraş?




Întrebare: Ce hobby-uri/pasiuni aveți?
Raluca Chiper: Pasiuni... Hobby-uri... Multe, foarte multe, dar toate tipice persoanelor din această lume. Dintre toate, îmi plac desenul şi pictura foarte mult, ce păcat însă ca nu sunt talentată... Dar aşa este omul, întotdeauna işi doreşte cu ardoare ceva ce ştie precis că nu poate avea .

Întrebare:Familia v-a susținut şi vă susține în meseria de scriitoare?
Raluca Chiper:Pot spune că da. Niciodată nu au fost contra.  Cred ca au un respect aparte pentru o astfel de meserie şi de aceea nu îndrăznesc să mă supere în vreun fel când este vorba de cărți . Sunt foarte mulțumită de acceptarea lor pentru că, pe lângă faptul că întotdeauna m-am temut că nu sunt bună ca scriitoare, a doua cea mai mare grijă a fost să le spun că scriu. Am ascuns mult timp manuscrisele mele şi am înaintat greu dezvăluind secretul meu, paşi mărunți, mărunți, care ma făceau să dau mai mult înapoi, decât inainte.

Întrebare: În final, ce mesaj doriți să transmiteți cititorilor dumneavoastră?
Raluca Chiper: E greu să demonstrezi cuiva bucuria care te face să o simți, mulțumirea şi în sfârşit, iubirea aceea rămasă neconsumată într-un colț al inimii. Cred că oricâte aş zice, nimeni nu poate simți în locul meu, dar sunt sigură că cititorii mei cred în săracele mele vorbe şi pe această cale, țin să le mulțumesc, atât cititorilor actuali, cât şi celor care vor urma. Îi încurajez să continue cu pasiunile lor, cu visele lor şi să creadă, dar să creadă cu adevărat că orice dorință se poate îndeplini.

Descrierea cărții
Karina Baldin, o tânără balerină ce promite să lumineze cele mai cunoscute scene ale lumii cu talentul său, se îndrăgostește de noul fotograf al Academiei de balet. Pentru inima ei neîncercată până atunci de astfel de sentimente, emoțiile acestei iubiri se dovedesc covârșitoare, mai ales că legătura dintre cei doi nu este dintre acelea pe care societatea să le vadă cu ochi buni.
Scriitoarea Raluca Andreea Chiper, un talent indiscutabil al literaturii contemporane, ne poartă cu a sa măiestrie magică în mânuirea cuvântului scris, în lumi care ne captivează în totalitate. Între pământ și apă este o lectură la care cititorul se va gândi multă vreme după ce a întors și ultima pagină.

7 comentarii:

alexa ioana spunea...

vreau neaparat sa citesc una (sau poate ca ambele) dintre cele doua carti ale acestei autoare, sunt foarte curioasa cum scrie, am impresia ca Sufletele noptii este exact genul meu preferat de carte.

alexa ioana spunea...

la fel ca si autoarea, si pe mine la o cartea ma atrage cel mai mult partea ei tragica, acea mica poveste care te induioseaza si iti face inima sa o ia razna. Asadar, cred ca trbuie sa fac rost de ultima ei carte cat mai repede, chiar m-a intrigat descrierea, desi povestile cu balerine nu m-au atras niciodata. dar nu se stie, nu-i asa ?:D

Raluca Andreea Chiper spunea...

Multumesc pentru vorbele frumoase. Prima carte are doua volume si este un paranormal romance. Cea de a treia pot spune, Între pământ şi apă, este pur si simplu romance. Am ales o balerina pentru ca balerinele sunt gratioase si daca observi fotografii cu ele, nu le gasesti asemanare, asa ca dadea bine o poveste de dragoste intre un fotograf si o balerina. Meseria eroinei este subtil mentionata, mai mult la inceputul cartii, cam primele 100 de pagini :))), apoi prea putin mai are legatura cu baletul

alexa ioana spunea...

multumesc pentru lamuriri :) imi plac foarte mult cartile paranormal, deci nu trebuie sa ratez Sufletele noptii. Cat despre Pamant si apa, sunt tare curioasa de povestea de dragoste dintre cei doi :D

Narcisa Clipa spunea...

Ma bucur atat de mult cand descopar scriitori romani contemporani. Ma bucur ca si la noi se scriu din ce mai multe carti, cu subiecte tot mai diversificate.

Narcisa Clipa spunea...

De cartea acestei scriitoare nu auzisem pana acum. Are un subiect interesant si cu toate ca eu nu prea citesc astfel de carti, aceasta chiar m-ar tenta.

maria ancuta spunea...

Multumim ca ne ajuti sa descoperim scriitorii nostrii