Interviu cu Lina Moacă



 Lina Moacă este autoarea carților Valuri de viata şi Oameni, îngeri şi demoni. Ambele cărți se găsesc la editura Herg Benet, unde le puteți cumpăra. Vă invit să descoperiți cât mai multe despre ea şi să îi citiți în viitor cărțile. Vă mulțumim pentru timpul acordat paginii noastre, raspunzând la întrebări!

Întrebare: Care a fost prima carte pe care ati citit-o?
Lina Moacă: Nu imi mai amintesc cu exactitate, probabil Povești nemuritoare.

Întrebare: La ce vârstă ați scris prima carte şi cât v-a luat să o scrieți?
Lina Moacă: La treizeci de ani am scris prima carte, Valuri de viață. Povestea scrisului a inceput pentru mine undeva prin 2009 pe blogul meu, iar de acolo a evoluat mai departe.

Întrebare: Cum s-a desfăşurat prima lansare de carte?

Lina Moacă: Eu locuiesc in Spania, de aceea incă nu am avut o lansare propriu-zisă de carte. Totuși, imi doresc o intalnire cu cititorii mei și sper să o am cat de curand.

Întrebare: Considerați că scriitorii români sunt mai puțin talentați decât cei din străinătate?

Lina Moacă: Nu, in niciun caz. Avem scriitori foarte buni, cu o imaginație bogată și forță de evocare, care știu să transmită mesaje puternice și să confere o direcție spre adanc, spre viu, spre covarșitor.

Întrebare: Ne puteți spune un top 5 scriitori români?

Lina Moacă: Nu o să fac un top, pentru că nu-mi plac topurile. Eu cred că fiecare scriitor are ceva aparte, magia lui creează o emoție unică. De obicei, după fiecare lectură a unui scriitor roman mă simt impresionată intr-un anume fel, in care sunt sau nu sunt, mă impămantez sau plutesc. Azi "Pasărea sfantă" a lui Lucian Blaga imi ocupă mintea, prin esența ei cosmică mă insetează de absolut, să urc, să zbor, să-l ating.  La fel, cum ieri Bacovia vibra in sufletul meu acorduri sumbre, cenușii, prin corbii lui negri, singuratici și vantul părăsirii care suflă mereu intr-o zare inchisă și rece.



Întrebare: Dintre cărțile pe care le-ați scris, care este preferata dvs? De ce?

Lina Moacă: Oameni, ingeri și demoni. Aici, am incercat să răspund neliniștilor mele interioare; despre suferință, viață și moarte. Ce caută omul pe pămant? Viața pare absurdă, dacă este lipsită de un sens profund pe care moartea să nu-l poată anula, dacă totul se termină cu moartea. In Oameni, ingeri și demoni am găsit rostul vieții in iubire, singura capabilă să ne salveze, să ne transforme in ființe imortale, dar, in aceeași măsură, singura capabilă să ne distrugă, să ne trimită in infern.


Întrebare: Ce planuri aveți pe viitor?
Lina Moacă: Să scriu și s-o fac din ce in ce mai bine.

Întrebare: Ce mesaj doriți să transmiteți cititorilor români?
Lina Moacă: Vă mulțumesc pentru interesul vostru și nu uitați, cărțile vă dau putere, vă imbogățesc universul interior, prin ele ajungeți la voi.


Descriere carte:

Valuri de viata: Daca la varsta de noua ani Irina Albu isi pierde parintii intr-un stupid accident de masina, noua ani mai tarziu se indragosteste. Dar nu oricum si nu de oricine. Caile imprevizibile ale tinerei fete sunt cu totul aparte. Cu cat isi doreste mai mult sa-si traiasca viata, cu atat viata se incapataneaza s-o traiasca pe ea, dupa reguli implacabile.
Va putea supravietui o inima intr-un taram fara speranta?

Oameni, ingeri si demoni:

Gemenii Willy si Lilly, creaturi de-o frumusete neobisnuita si avand puteri supranaturale, sunt Fiii Luminii. Lilly isi doreste sa cunoasca oamenii direct, traind in mijlocul lor, si isi convinge fratele sa se mute in Bucuresti. Aici, cei doi o intalnesc pe Alexandra, fiica unui afacerist lipsit de scrupule. Desi la inceput Willy nu este de acord cu implicarea lor in problemele muritorilor, la insistentele lui Lilly accepta o casatorie de convenienta cu Alexandra, pentru a o scoate de sub tutela distructiva a tatalui.
Crimele, fatarnicia, rautatea impanzesc orasul si restul provinciilor. Odata ce Lilly se angajeaza sa-i patrunda tainele, pentru ca dreptatea sa triumfe, piramida intunecata se clatina. Insa, in strafundul pamantului, de pe tronul intunecat, Willworf – sprijinit de Marele Iluminat – faureste planuri de atac, asteptand momentul potrivit sa-si surprinda fratele si nepotii.
Povesti despre iubire, dezamagire, speranta, daruire, altruism, din trei perspective feminine diferite. Pe tot parcursul lecturii, o intrebare revine: oare iubirea, singura, poate schimba lumea?

3 comentarii:

alexa ioana spunea...

am citit Oameni, ingeri si demoni si mi-a placut foarte mult. abia astept ca Lina sa mai publice o carte in genul, o prinde tare bine stilul. Cealalta carte nu am avut ocazia sa o citesc, dar sunt curioasa cum este.
Imi plac raspunsurile date si ma regasesc putin in vorbele ei: "In Oameni, ingeri și demoni am găsit rostul vieții in iubire, singura capabilă să ne salveze, să ne transforme in ființe imortale, dar, in aceeași măsură, singura capabilă să ne distrugă, să ne trimită in infern."

Mult succes pe mai departe, Lina !

Simona Stavar spunea...

Foarte draguta autoarea :D Succes in continuare!

Mirela Barbalata spunea...

Luna trecuta mi-am luat si eu "Valuri de viata" . Vreau sa o citesc cat mai repede. Restul cartilor nu le-am citit :)