Recenzie Inimă de cerneală de Cornelia Funke

Titlu: Inima de Cerneala
Autor: Cornlia Funke
Nr. pagini: 496
Editura: Arthur
Anul apariţiei: 2014
Disponibil aici !

Meggie, fiica lui de doisprezece ani, a moștenit acest dar de la el. Pe această frumoasă premisă se construiește povestea ingenioasă din Inimă de cerneală: în urmă cu nouă ani, Mo a scos dintr-o carte o bandă de tâlhari medievali, în frunte cu liderul lor, Capricorn. Acum, trecutul îl prinde din urmă și Meggie se vede nevoită să-și salveze tatăl.
Însă într-o lume în care granița dintre realitatea ei și cea a cărților nu e foarte stabilă, mica eroină va trebui mai întâi să-și pună la încercare neobișnuitul talent și să-și lege propria poveste de a altora în cele mai neașteptate moduri.











*Recenzie*
       Am luat decizia de a citi aceasta carte destul de greu, pentru ca am avut o parere gresita, formata inainte de stii macar despre ce este vorba. Crezand ca este o carte adresata varstei 8-12 ani, nu una universala, nici nu mi-a trecut prin cap ca va ajunge pe lista lecturilor mele.

Intriga desavarsita te tine captiv intre paginile cartii pe tot parcursul romanului, obligandu-te sa nu lasi cartea din mana, ci sa admiri originalitatea iesita din comun a scriitoarei Cornelia Funke. Stilul autoarea se remarca prin modul in care te invaluie, atragandu-te tot mai adanc in poveste, mentinand suspansul pana in ultima scena a cartii. Inc
ordarea dobandita pe parcurs este alternata de momente de destindere, placute, plasate exact acolo unde trebuie pentru a nu plictisi cititorul sau momente amuzante. Lectura este usoara, asemnatoare unui basm de dimensiuni mari.

     "Știi, cu scriitorii e un lucru ciudat. Majoritatea oamenilor nu-și pot închipui că cei care au scris cărți sunt oameni la fel ca și ei. Despre scriitori se presupune că au murit de mult, că nu pot fi întâlniți pe stradă sau la cumpărături. Se cunosc poveștile lor, dar nu li se cunosc numele, iar chipul nici atât. Și celor mai mulți scriitori le place asta."

       Capitolele incep cu cate un citat spus de diversi autori celebri, iar un plus de cultura nu strica niciodata. Fanii genului Fantasy vor fi fermecati de ideea propusa in acest roman si vor devora aceasta carte cu sufletul la gura, finalul, lasandu-i cu o puternica dorinta de a continua triologia alaturi de Mo, Meggie, Elinor si Deget-de-praf. Partile descriptive iti formeaza o imagine dezvoltata, creand un film, desi citesti o carte, motiv pentru care ecranizarea este asa de precisa in ceea ce priveste imaginile. Mi-a placut faptul ca aceasta carte promoveaza cartile prin personaje.Este foarte probabil ca o persoana sa aiba interese, dorinte si pasiuni comune cu un personaj fictiv daca il indrageste.

     "Noaptea era atât de calmã, cum lui Meggie nu-i mai fusese dat sã trãiascã niciodatã. Era de parcã s-ar fi putut auzi respirând copacii, iarba si chiar noaptea."

        Mi-a placut legatura stransa dintre Mo si Meggie prezentata asa de frumos. Personajele sunt interesante si realiste din punct de vedere al emotiilor, sentimentelor si insusirilor acestora, avand momente de frica, bunatate, indoiala desi erau negative sau cele pozitive demontrand ca nu sunt perfecte. De asemnea intalnim si personaje din alte carti celebre. Parinte iubitor, familist si sensibil, Mo isi demonstreaza dragostea pentru fiica sa, fiind un exemplu demn de urmat. Fiica sa, se dovedeste a fi cuminte, curajoasa, inteligenta dar totusi avand momente de imprudenta datorate faptului ca isi doreste foarte mult sa isi salvez tatal. Elinor este tipul de persnaj pe care il detesti la inceput dar apoi inecpi sa il indragesti. Umorul si pasiunea pentru carti m-a facut sa o iert pentru purtarea sa de la inceput. Cred ca multi s-ar regasi in ea pntru ca adora cartile dar de asemnea ar fi invidiosi pe minunata colectie de volume, pe care oricine si-ar dori sa o detina. Deget-de-praf m-a dezamagit putin...nu stiu de ce dar nu l-am simpatizat deloc datorita comportamentului sau. Personajul negativ, Capricorn mi s-a parut interesant si mi-a placut faptul ca autorea ne justifica faptul ca este rau. Acesta este foarte dur, nemilos si iubeste focul dar la final da dovada de naivitate si plateste un pret pentru asta.

       Imbinarea elementelor reale, cu cele fictive, atentia care se pune pe detalii, tema neabordata pana acum si complexitatea povestii contureaza un roman desavarsit care te poarta intr-o lume uluitoare, unde personajele fac sacrificii pentru cei dragi si se lupta cu raul creand o atmosfera presarata cu suspans, idei si emotii inedite, intorsaturi de situatie si momente traite intens. Astfel o carte originala, iti trezeste nevoia de diversitate, te motiveaza sa citesti si iti imbunatateste cultura.

30 de comentarii:

alexa ioana spunea...

felicitari pentru recenzie, mi-a palcut foarte, foarte mult !!! :)

alexa ioana spunea...

mai auzisem si inainte de aceasta carte, dar nu am fost ineresata sa aflu in detaliu despre ce este vorba in ea si ce teme trateaza

alexa ioana spunea...

culmea, asa cum ai spus si tu, de multe ori ne decidem mai greu sa citim anumite carti ori din cauza ideilor preceoncepute ori pentru ca nu le acordam suficienta atentie, si nu stim ce pierdem, ce lectura incredibila ni se infatiseaza, iar noi trecem nepasatori pe langa..

alexa ioana spunea...

din ce ai povestit, am impresia ca este genul de carte care poate fi citita atat de catre cititorii mai mici (8-12 ani), cat si de adolescenti si chiar si de catre adulti, daca gusta genul si nu il catalogheaza a fi strict pentru copii

alexa ioana spunea...

ce mai abilitate speciala are personajul masculin al cartii, Mo ! foarte palpitant, autoarea chiar are o imaginatie debordanta ! si este originala, asa cum ai spus si tu in recenzie ;) apreciez asta foarte mult

alexa ioana spunea...

si inca o idee originala: citatele de la inceputul capitolelor, spuse de alti autori. mi se pare o idee geniala si ma intreb oare cati autori aleg acest stil captivant si inedit de scriere? stiu foarte bine ca la inceputul capitolelor exista anumite citate din alte carti, sau versuri din melodii, sau cuvinte din carti filosofice, dar sa contina cuvintele altor cititori nu cred ca sunt multe astfel de carti

alexa ioana spunea...

primul citat pe care ai ales sa ni-l prezinti imi place enorm de mult. este cumva unul dintre cele care incep un capitol?
este foarte frumos <3

alexa ioana spunea...

nu stiam nici ca face parte dintr-o trilogie. oare au fost toate volumele publicate la noi? :D fug repede pe google sa aflu mai multe amanunte ! :D

alexa ioana spunea...

cartea imi aminteste putin de Umbra vantului de Zafon. v-o recoamnd, fetelor, si tare as fi curioasa sa citesc o recenzie a cartii pe acest blog, desi eu stiu deja ce se intampla

alexa ioana spunea...

si acolo este vorba tot despre un tata, care alaturi de fiul lui detin multe volume si sunt pasionati de lectura. dar mi se pare ca povestea este putin mai complexa decat in Inima de cerneala

alexa ioana spunea...

bineinteles ca nu imi pot da cu parerea prea mult, deoarece nu am citit cartea Corneliei, dar oricum niste asemanari exista

alexa ioana spunea...

revenind la Inima de cerneala, am sa o trec pe lista si atunci cand voi avea ocazia am sa o citesc fara doar si poate ! multumesc, Carti zburatoare, pentru o alta recomandare faina !

alexa ioana spunea...

in plus, autoarea a fost premiata cu 12 premii internationale pentru scrierea cartii Inima de cerneala !! categoric, le-a meritat !

Diana Gabriela spunea...

Nu am aizit de aceasta carte dat chiar e foarte interesanta!

Diana Gabriela spunea...

Poate o sa o citesc fiindca imi place mult ideea si recenzia e foarte convingatoare!

Diana Gabriela spunea...

Fantasy e unul dintre genurile mele preferate de carti si vreau sa citesc cat mai multe incadrate in aceasta categorie!

Diana Gabriela spunea...

De asemenea si titlul ,,Inima de cerneala" ma indeamna sa incep aceasta carte! E foarte inspirat!

Diana Gabriela spunea...

Nu stiu cum procedati dar mereu aici gasesc carti interesante, marea majoritate de care nu am auzit!

Nicoleta Gaciu spunea...

Vaiii multumesc că m.ai luminat ;)) vorbesc serios:) deci aşa se numea cartea .Cand aveam vreo 11 ani am vazut filmul şi cred că povestea e luată din carte .Era vorba de o fata cu tatăl ei care se luptau cu personaje iesite din cărţi dar doar atât imi aminteam şi stiam că era si o carte la mijloc dar n
Am reusit s.o gasesc ,...până acum .Ce fericită sunt ^_^ << Recenzia e super ¡¡ Bravo ¡¡Abia aştept să citesc povestea asta <3

Narcisa Clipa spunea...

Felicitari pentru recenzie! Mi-a placut.

Narcisa Clipa spunea...

Eu am imprumutat de la o prietena o carte asemanatoare. "Umbra vantului se numea". E absolut geniala. Ti-o recomand.

Narcisa Clipa spunea...

Primul citat mi-a placut atat de mult. Eu uneori vad scriitorii ca niste persoane diferite de noi, care traiesc in locuri izolate de restul lumii. Timpul mi-a demonstrat ca ma inselam.

Narcisa Clipa spunea...

Aceasta carte pare a avea ceva special in ea. M-a facut curioasa de cand am citit primele cuvinte din descriere.

Narcisa Clipa spunea...

Plus ca are o coperta foarte frumoasa. Nu stiu de ce prima data nu m-a atras prea tare.

Narcisa Clipa spunea...

La "Inima de cerneala" imi place ca scriitoarea a pus citate la inceputul capitolelor.

Narcisa Clipa spunea...

Am mai intalnit asta la Guillaume Musso in "Chemarea ingerului". E o carte foarte frumoasa.

Narcisa Clipa spunea...

Cat despre recenzie, tineti-o tot asa. Imi place ceea ce faceti.

alexa ioana spunea...

am impresia ca si eu am vazut filmul cand eram mai mica, nu mai stiu sigur, cred ca nu l-am vazut tot si din cauza asta nu mai tin minte :))

Simona Stavar spunea...

Ce titlu interesant :o E de ajuns numai atata ca sa ma faca sa vreau sa citesc aceasta carte.

Simona Stavar spunea...

Si coperta e deosebita. La fel ca recenzia :> Am aflat multe despre carte, citind-o :>