Recenzie Asasin la feminin de Monica Ramirez

Autor: Monica Ramirez
Nr. pagini: 464
An apariție: 2017
Editură: LIBREX
Disponibilă:aici!

O iubire imposibilă, interzisă, din altă lume...

Alina Marinescu este o rebelă. A fost o rebelă înainte de recrutarea ei ca agent operativ, ramâne o rebelă și după. Acum însă, moartea face parte din viața ei de zi cu zi. Secțiunea Operațiuni Speciale o recrutează impotriva voinței ei și Alex Therein, bărbatul pe care crede că-l iubește, o transformă într-un asasin de elită. Dragostea este o noțiune abstractă pentru Alex, un bărbat cu un trecut întunecat și o expresie impenetrabilă, eficient de rece, care ucide pentru a putea supraviețui. Fără întrebări inutile. Alex nu este un bărbat real, ci mai degrabă o fantomă, o iluzie creată cu ajutorul oglinzilor. Misiunea lui este să o seducă pe Alina, așa că o atrage în mod intenționat în lumea lui misterioasă și plină de senzații, prăbușindu-se emoțional pentru prima dată de la propria lui recrutare. Ca mentor al ei în timpul procesului de antrenament, trebuie să se confrunte nu numai cu atitudinea ei recalcitrantă, dar și cu responsabilitatea de a transforma o persoană inocentă într-o unealtă a morții. Cu toate acestea, cei doi sunt atrași unul către celălalt și relația paradoxală ură-iubire devine încă și mai complicată datorită jocului aproape zilnic cu moartea. Probabil cea mai arzătoare întrebare este: o iubește Alex pe Alina cu adevărat?
„Puternic, provocator, te prinde de la prima pagină și nu-ți mai dă drumul.”

„Asasin la feminin” de Monica Ramirez este primul volum al seriei „Alina Marinescu”, de-a dreptul captivant, cu personaje bântuite de trecut, obligate să trăiască groaznicul și totuși fascinantul prezent și neavând dreptul de a-și imagina măcar posibilitatea unei zile de mâine. Cu o iubire mai mult decât interzisă, având la baza atât un izvor de întuneric invadat de lumină cât și unul de lumină invadat de întuneric, romanul, provocator, te va purta pe culmile unei lumi a asasinilor, a criminalilor, fără scăpare, sentimente sau vreo fisură în orice misiune.

Cartea prezintă povestea lui Alex Ștefănescu, recrutat în 1978 de SSO, după ce a fost condamnat la moarte, oferindu-i-se astfel o șansă să trăiască, devenind un supraviețuitor, un asasin fără sentimente, care ascultă toate ordinele, ucide fără să privească și își folosește șarmul pentru a-și duce misiunile la bun sfârșit și a Alinei Marinescu, o tânără introdusă în această lume de iubire și naivitate, dar care reușește să-și păstreze speranța și puterea de a-și permite să simtă, să iubească, să trăiască chiar și în asemenea circumstanțe, să ierte și să lupte. Alex privește iubirea ca pe o slăbiciune, pe când Alina o vede ca pe singura fărâmă de normalitate și speranță care le-a mai rămas, fapt ce le dă iubirii lor nota imposibilă, alături de circumstanțele vieții de agent, dar care constituie esența romanului, prin modul în care ce doi reacționează în fața sentimentelor și a situațiilor mai mult sau mai puțin favorabile cu care se confruntă zi de zi.

„Odată cu pierderea libertății, pierduse și posibilitatea de a alege între bine și rău, trebuind să se mulțumească cu ambiguitatea noii lumi din care făcea parte acum.”
„Dacă vrei să supraviețuiești în lumea asta nouă, va trebui să te eliberezi de fantome.”
„Normalitatea este un concept iluzoriu.”
Monica Ramirez înfățișează, de asemenea, prin cartea sa inspirată dintr-o poveste reală, o altă față, mai puțin cunoscută, a comunismului din România, dar și a unui posibil start al revoluției din 1989, creând un portal către trecut, cititorul reușind astfel mai ușor să înțeleagă sentimentele și acțiunile personajelor.
„Libertatea este întotdauna periculoasă, dar în acelasi timp cel mai sigur lucru pe care îl avem!”- Harry Emerson Fosdick

M-a impresionat această carte întrucât a prezentat o altă notă a unei astfel de vieți, față de alte cărți ce abordează ca subiect principal viața de criminal, povestea de iubire interzisă neprezentând elementele clișeice, totul fiind sincer, real și cu adevărat interzis.