Recenzie Ritualul de L.J. Smith

Titlu: Ritualul
Autor: L. J. Smith
Nr. pagini:288
Editura:CORINT
An apariție:2012
Disponibilă:aici!

Puterea Cercului a ademenit-o acasă. Forţată să se mute din însorita Californie în mohorâtul orăşel New Salem, Cassie tânjeşte la început după vechea ei viaţă. Cu timpul, se simte ciudat de legată de un grup de adolescenţi care face legea în şcoala ei. Iniţiată în sabatul vrăjitoarelor, care stăpâneşte acolo de secole, este atrasă în Cercul secret şi are parte de o aventură năucitoare şi terifiantă. Dar atunci când se îndrăgosteşte de misteriosul Adam, Cassie are de făcut o alegere dificilă: să folosească sau nu forţele întunecate pentru a-şi atinge scopul? O singură mişcare greşită ar putea însemna sfârşitul!

„Ritualul” este prima carte a seriei „Cercul secret” de L. J. Smith și întruchipează o frumoasă poveste fantasy plină de mister, pericol și prietenie adevărată, piperată cu o iubire interzisă. Este o carte care se citește foarte ușor, cu o acțiune relativ simplă, dar totuși foarte complexă, prezentând-o în prim plan pe Cassie, o fată care este nevoită să se mute în New Salem, alături de mama și bunica pe care nu a cunoscut-o niciodată, lăsându-și toată viața și prietenele în urmă.

La noua școală, Cassie întâmpină câteva probleme datorită lui Faye, o fată pe care toată lumea o venera, totul denaturându-se într-o așa măsură încât se adera la siguranța lui Cassie. Protagonista va descoperi un grup numit Cercul Secret și alături de ei, va vedea atât fața prieteniei, cât și a iubirii, șantajului, lașității și curajului.

Cartea prezintă atât o prietenie adevărată și greu încercată, cât și o poveste de iubire cu adevărat unică, specială și deosebită, complet interzisă. Totul se petrece într-un stil copleșitor, cititorului fiindu-i transmise toate gândurile și sentimentele tuturor personajelor, astfel creându-se un portal prin care lectorul plutește spre universului descris. De asemenea, acțiunea cuprinde și câteva crime complet nenaturale și neașteptate, pe oameni complet nevinovați, fără urme. Cercul va încerca să-l descopere pe făptaș, pe parcursul seriei întâmpinând și mai multe obstacole.
„Nimic nu moare pentru totdeauna.”
„Nu e nimic înspăimântător în întuneric dacă-l înfrunți. Înfruntă-l pur și simplu. Înfruntă-l și ține-i piept!”

Personajele sunt complexe și bine conturate, prezentând calități diverse pe care știu să și le pună în valoare, dar și defecte ce uneori îi aduc în situații dificile.

Mi-a plăcut foarte mult această serie, însă vorbind strict de prima carte, „Ritualul”, consider că a avut atât plusuri cât și minusuri și deși nu a conturat exact principiul unei cărți care cu adevărat ajunge la statutul de capodoperă literară, a fost o lectură interesantă, care a reușit să ma transpună în lumea creionată. O recomand și sper să îi acordați o șansă, indiferent de prima impresie, pentru că, din punctul meu de vedere, se continuă superb, evidențiind  lecții de viață, prietenie și familie cu adevărat esențiale.