Recenzie Slam. Din dragoste pentru Layken de Coleen Hoover

Titlu: Slam.Din dragoste pentru Layken
Autor: Colleen Hoover
Nr. pagini: 272
Editura: Epica
An apariţie: 2012

Disponibilă aici
      „După moartea neașteptată a tatălui ei, Layken, de optsprezece ani, rămâne singurul punct de sprijin atât pentru mama sa cât și pentru fratele ei mai mic. Aparent, ea este puternică și plină de viață, dar, în sinea ei, simte cum își pierde speranța pe zi ce trece.

      Apariția unui tânăr schimbă totul. Mutându-se în celălalt capăt al țării, Layken face cunoștință cu vecinul ei, de douăzeci și unul de ani, care are o pasiune uimitoare pentru slam. În doar câteva zile, între ei se înfiripă sentimente puternice și, în sufletul lui Layken, speranța prinde un nou contur.

      Dar, după o primă întâlnire plină de trăiri intense, soarta îi lovește în plin, când o dezvăluire șocantă pune capăt noii lor relații. Interacțiunile zilnice devin insuportabile, în timp ce ei se străduiesc să găsească un echilibru între sentimentele ce îi unesc și secretele ce îi despart."





*Recenzie*
       Sincer, nici nu știu cu ce să încep. Mi-a plăcut atât de mult această carte, încât nu găsesc cuvintele necesare pentru a vorbi despre ea.
Layken se mută împreună cu mama și fratele său după moartea tătălui lor, încercând să lase în urmă toate necazurile.

„Încarc împreună cu Kel ultimele două cutii în camioneta U-Haul . Închid uşa şi trag zăvorul peste optsprezece ani de amintiri, toate incluzându-l pe tata.”

       Ea a fost un personaj frumos construit, puternic și sigur pe sine și sentimentele sale. În ciuda nesiguranței lui Will în ceea ce privea relația lor, ea a insistat asupra faptului că locul său este lângă el. De asemenea, mi-a părut rău pentru faptul că a trebuit să treacă printr-o astfel de pierdere. Nu e ușor să suporți moartea unui părinte. Într-un fel, Will mi s-a părut cel care i-a oferit putere să treacă mai repede peste, totul pentru că după ce îl cunoaște atenția sa este îndreptată asupra lui. Fratele ei mai mic Kel se împrietenește cu fratele lui Will. Interacțiunile dintre cei doi micuți mi s-au părut adorabile.


Una dintre scenele mele preferate a fost aceea în care Layken și mama sa poartă o discuție despre dragoste, aceasta sfătuind-o să își pună trei întrebări pentru a se asigura că Will este băiatul potrivit pentru ea.

„— Ştiu că n-o să vă luaţi, Lake. Vorbesc serios. Dacă nu poţi să răspunzi da la astea trei întrebări, nu merită să-ţi pierzi timpul cu o relaţie.

Când dau să deschid gura, mă simt de parcă reafirm faptul că sunt copilul ei. N-o mai întrerup.

— Te tratează mereu cu respect? Asta e prima întrebare. A doua e, dacă peste douăzeci de ani va fi la fel cum e acum, ţi-ai mai dori să te măriţi cu el? Şi, în sfârşit, te motivează el să devii o persoană mai bună? Dacă găseşti pe cineva cu care poţi să răspunzi da la aceste trei întrebări, înseamnă că ai găsit un bărbat bun.„


Doar că lucrurile iau o întorsătura urâtă când Layken află cu ce se ocupă Will în viața reală, relația lor fiind nevoită să se termine. Versurile rostite în cadrul serilor de Slam și cele rostite în cadrul liceului m-am marcat. A fost prima dată când am auzit de acest tip de scriere literată și pot înțelege de ce unii sunt adepții ei. Cele care mi-au rămas adânc imprimate în minte au fost următoarele:

„Potrivit dicţionarului…
Şi potrivit părerii mele…
Există peste treizeci de înţelesuri şi
Sinonime pentru cuvântul
Rău.
Dobitoc, ticălos, crud, idiot, hain,
Dur, nedrept,
Urâcios, răuvoitor, mitocan, agresiv, intransigent
Tiranic, sever, fioros, mârşav,
Aspru, înverşunat, brutal, nemilos, degenerat,
Grosolan, depravat, malefic, cumplit, dificil,
Implacabil,
Ranchiunos, dăunător, indiferent, insensibil,
Neîndurător, inexorabil.
Şi preferatul meu, nemernic.„

       O carte despre suferință, căi de a trece peste ea, despre ideea de speranță, luptă. Slam m-a făcut să trăiesc alături de personaje, m-a introdus în acțiunea sa și mi-a oferit o adevărată lecție de viață. Astăzi, m-am gândit ce aș face eu dacă mi-aș pierde unul dintre părinți. O admir pe Layken și mi-aș dori să fiu și eu la fel de puternică ca ea. Nesiguranța fetei în ceea ce a privit-o pe mama sa și sentimentele pe care aceasta i le purtase bărbatului care părăsise lumea celor vii nu m-a încântat. Întorsătura pe care o va lua povestea atunci când ea va afla adevăratul motiv pentru care s-au mutat din Texas va va surprinde și vă veți întreba cu siguranță câtă suferință va fi capabilă să strângă Layken înainte de a se prăbuși. Scrisoarea pe care i-a lăsat-o mama sa m-a impresionat. 

       Cum evoluează povestea, ce se va întâmpla cu relația dintre Layken și Will, ce se va întâmpla cu mama fetei și cum va decurge prietenia dintre ea și colega sa de liceu, Eddie , povestea care se ascunde în spatele fetei mereu zâmbitoare ( Eddie) vă las pe voi să descoperiți. Tot ce vă pot mărturisi este că după ce veți încheia lecturarea acestei cărți va fi imposibil să nu priviți viața dintr-o altă perspectivă. Prin abordarea unor teme precum iubirea, suferința, moartea, prietenia, relația părinți-copii Colleen Hoover a reușit să îmi câștige inima. Voi mai citi cu siguranță lucrările sale. Lectură plăcută vă urez și vouă!


2 comentarii:

Mirela Barbalata spunea...

Pe bune???!!! Tu vrei sa ma omori :P . Frumoasa recenzia. Imi doresc cartea dar pana acum nu am reusit sa o iau :(

maria ancuta spunea...

una dintre cartile mele de suflet..o ador