Recenzie Întoarcerea de Theo Anghel

Titlu: Întoarcerea
Autor: Theo Anghel

Nr. pagini: 298
Editura: Quantum Publishers
An apariţie: 2016
Disponibil aici !
"Tânăra Oriana moare într-un accident, chiar în ziua nunții ei. Pentru oricine, acesta ar părea sfârșitul. Nu și pentru ea. Se întoarce ca recuperator de suflete, însă nu la vechea viață și familie, pentru care trebuie să rămână moartă, ci la una cu totul nouă. Răsfățul și confortul, considerate garantate mai înainte, se duc acum pe Apa Sâmbetei. Va trebui să lupte pentru a-i salva pe ceilalți, dar și pe sine. Apar noi prieteni, noi dușmani și… prima iubire?
Există viață după moarte? Unii vor spune că da, alții că nu. Dar există un răspuns la care cu siguranță nu v-ați gândit.
Există recuperatorii de suflete. Smulși din existențele lor, sunt aruncați în altele, neîntrebați de nimeni, fără să li se ceară acceptul. Trebuie doar să se supună legilor celor de Dincolo. Iar unii aleg răzvrătirea…"




*Recenzie*
      Theo Anghel a deschis porţile unei noi lumi în care nimic nu e ceea ce pare şi în care muritorii sunt la un pas distanţă de Creatorul lor. Lumea Orianei, o tânără care are tot ceea ce şi-ar putea dori cineva: frumuseţe, inteligenţă, bani, o familie iubitoare şi un viitor soţ ce o iubeşte, se destramă în doar câteva secunde.
      În ziua ce trebuia să fie cea mai frumoasă a vieţii sale, ziua nunţii ei, Oriana moare. Pentru ea moartea nu simbolizează sfârşitul ci un nou început. Ajunsă "La porţile raiului" tânăra este îndrumată spre o uşă în spatele careia un reprezentant al iadului şi unul al raiului o aşteaptă. Aceştia îi oferă un ceas şi o trimit înapoi pe Pamânt spunându-i că ea este un Recuperator şi că viaţa ei va fi pusă din acel moment în slujba salvării sufletelor. 
Înca nevenindu-i să creadă, Oriana se trezeşte într-un mic apartament soios de la periferia Bucureştiului alături de doi îngeri ce trebuie să o călăuzească în noua ei viaţă.
      Cei trei au parte de multe aventuri străduindu-se să termine misiunile ce le sunt oferite de către Cel de Sus, fiecare înger încercând să o aducă pe Oriana pe calea lui.
      "Întoarcerea" este una dintre cele mai bune cărţi citite de mine şi are tot ceea ce îi trebuie pentru a mă captiva: acţiune cât cuprinde, mister, dramă,umor, tipuri umane foarte clar evidenţiate şi un strop de ficţiune.
      Îmi place contrastul dintre îngeriul şi demonul Orianei. Ama, îngerul bun, este brunetă, tăcută şi deşi se presupune că ar trebui să fie de o calmitate rară, ea se enervează foarte uşor pe Abel, îngerul întunericului. Un adevărat drăcuşor, blondul nu ratează nicio ocazie de a o face pe Oriana să se îndrepte spre iad sau de a o enerva pe Ama. Relaţia dintre cei trei se aseamănă cu cea dintre fraţi. Se ceartă şi se supără unul pe altul des, dar când ceasul se activează ei lucreayă împreună pentru a salva sufletele muritorilor.
      Printre cele mai interesante scene din acest volum a fost cea a jafului. Deşi Oriana era un pachet de nervi, Ama continuă să se gândească la binele oamenilor, iar Abel nu ezită să râdă de ea.

"-Să nu-l răneşti! insistă Ama. Şi să-i laşi bani de taxi.
-Ăsta-i cel mai jalnic jaf la care am asistat vreodată! Râdea Abel"


      Theo Anghel este cu adevărat un geniu. A deschis porţile unui univers în care aş trăi cu plăcere, m-a făcut să îmi doresc să fiu un Recuperator, deşi aceştia renunţă la zeci de lucruri pentru bunăstarea celor din jurul lor. Felul ei de a scrie captivează cititorul şi îl face să se simtă de parcă s-ar afla în mijlocul uragnului de evenimente. 
      Oriana este un personaj complex, mânat de dorinţa de a-i ajuta pe alţii, dorinţă pe care nu şi-o poate explica, dat fiind faptul că în viaţa sa anterioară nu arunca mai mult de o privire la cei loviţi de soartă. 

"Altădată, nici eu n-aş fi privit-o mai mult de o fracţiune de secundă. Mi-aş fi văzut de ale mele, în micuţa mea viaţă perfectă. Când ruperea unei unghii proaspăt dată cu ojă anunţa numaidecât sosirea apocalipsei, nu mai ai timp pentru alţii."

      Mi-ar plăcea să văd un film sau chiar un serial inspirat de această serie. Totul la ea mă atrage şi nu o pot lăsa din mână. Stilul autoarei este unul relaxat, paginile cărţii fiind presărate cu umor de calitate şi dialoguri antrenante. Fiecare pagină spune o altă poveste şi te face să îţi pui nişte întrtebări. Ca cititori vedem lumea creată de Theo Anghel prin ochii Orianei, dar asta nu m-a împiedicat să trăiesc la maxim fiecare misiune, să mă amuz pe seama certurilor celor doi îngeri, să îmi bată inima pregătită să îmi sară din piept din cauza personajelor negative ce nu sunt deloc puţine sau să mă pierd în fantezia din universul tinerei Recuperator. 
      Recomand această carte iubitorilor de acţiune, suspans şi ficţiune. Nu vă va dezamăgi şi vă va ţine ochii deschişi nopţi întregi.

3 comentarii:

Mirela Barbalata spunea...

De abia astept sa citesc seria. O am luata dar nu am cirit-o inca :)

Theodora Anghel spunea...

Mulțumesc pentru recenzie.
De fiecare dată sunt copleșită să văd urmele lăsate de Îngeri și de Oriana în cei care le află aventurile.

Diana Cirstea spunea...

Aşteptăm cu nerăbdare şi volumul patru al seriei. :)